کد خبر: 107486
A

حسن سبحانی اقتصاد دان اصول گرا ثبت نام کرد/ شعارم اقتصاد بدون ربا است

به گزارش خبرنگار دیده بان ایران مستقر در وزارت کشور حسن سبحانی نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. سبحانی : با شعار سرشار از شعور "اقتصاد بدون ربا "، درانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ داوطلب شده

حسن سبحانی اقتصاد دان اصول گرا ثبت نام کرد/ شعارم اقتصاد بدون ربا است

به گزارش خبرنگار دیده بان ایران مستقر در وزارت کشور حسن سبحانی نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

دکتر حسن سبحانی، اقتصاددان و نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نسبت به اعلام داوطلبی در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام نمود. متن کامل بیانیه انتخاباتی آقای دکتر سبحانی به این شرح است:

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سبحانی گفت: قرن پانزدهم هجری شمسی، ایران عزیز ما برخوردار از استقلال سیاسی ویژه ای شده است که در قرون اخیر بی سابقه و در تاریخ ایران با  لحاظ مسائل محیطی آن، منحصر به فرد است.

بدون شک حصول این استقلال، وامدار مجاهدت ها و شهادت ها، رنج ها و مرارت ها و همچنین تاملات فکری و مبارزات مدنی زنان و مردانی است که بخصوص در یکصد سال اخیر، عمدتا گمنام اما همگی مصمم و صبور، مسیر متصلب استبداد و تحمیل را، به افق روشن آزادی و انتخاب متحول نموده اند. این صیرورت افتخار آمیز، از ناحیه هیچ انسان منصفی، الا کسانی که گرفتار انقطاع از گذشته وتاریخ خویش گردیده اند خدشه پذیر نمی باشد. 

با وجود این واقعیت انکارناپذیر، استقلال سیاسی کشور ما، هنوز مورد تهدید و در معرض خطر تاراج و رجعت به استبداد و تباهی قرار دارد. زیرا از یک طرف چگونگی های حفظ، تعمیق و گسترش استقلال سیاسی در گرو تامین توام با حفظ آزادگی نیازهای انسان در جریان رشد و ریشه کن شدن فقر و محرومیت و دستیابی به توسعه و استقلال اقتصادی است و از طرف دیگر مناسبات حاکم بر شرایط اقتصادی کشور آنچنان در چنبره روابط نا سالم واستثماری انسان از انسان و چگونگی مالکیت انسان بر ابزارهای تولید، محبوس، غیرمولد و مفسده آور شده است که توسعه اقتصادی، که تحقق بخشیدن به آن، امری اجتناب ناپذیر و حتی لازمه دین ورزی بایسته است در گرداب باطل فقر و محرومیت طبقات پائین و حتی اقشار وسیعی از هموطنان شریف ما در طبقات متوسط، گرفتارآمده و به طور فرسایشی زندگی اقتصادی و به تبع استقلال سیاسی را به اضمحلال تهدید می نماید.

اینجانب به عنوان استاد اقتصاد دانشگاه تهران، با وجود علم به مخاطرات تهدیدی چنین ویرانگر و واقف به صعوبت مسیر و مشکلات متصلب شده کشور، ضمن باور به قابلیت ها و کارآمدی اصول قانون اساسی، با هدف کاستن و مهار نرخ رشد تخریبی که اقتصاد و جامعه ایران را فرا گرقته است و امیدواری به بهبود تدریجی مناسبات معطوف به توسعه اقتصادی ایران، به منظور ایفای نقش و کمک به تحقق استقلال اقتصادی مکمل و پشتیبان استقلال سیاسی، با شعار سرشار از شعور "اقتصاد بدون ربا "، درانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ داوطلب شده و حضوریافته ام و با این امید که دست اندرکاران امر انتخابات بیش و پیش از دیگران  اقتضائات رعایت همه وجوه حقوق ملت، لزوم و حساسیت پاسداری ازمیراث استقلال سیاسی، نوع مشکلات مردم و بایسته های راهبردی ایران اسلامی را تشخیص می دهند بر آن هستم  تا علیرغم بی عنایتی های گذشته، برای بار سوم، سرمایه یک عمر تلاش علمی وعملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را، پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقا تکریم آحاد ملت شریف ایران نموده و در این مسیر از بذل حتی ذره ای هم فروگذار ننمایم.

وی افزود: از خداوند بزرگ مسالت دارم تا منویات این بنده خویش را، آنچنان منطبق با خواسته ها و آرمان های مردم شریف ایران قراردهد که در پیامد آن، مقدمتا به افتخارحمایت و سپس پشتیبانی آنان برای پیروزی ملت، در جهاد سخت و عظیم نیل تدریجی به توسعه و مآلا استقلال اقتصادی و به تبع آن حفظ و تعمیق استقلال سیاسی، نائل آیم./ دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر