کد خبر: 107619
A

آیت‌الله علی شیخ‌الاسلامی که بود؟

آیت‌الله علی شیخ‌الاسلامی از علمای عرفان و فرهنگ درگذشت.

آیت‌الله علی شیخ‌الاسلامی که بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله علی شیخ‌الاسلامی عالم ربانی، مفسر قرآن کریم، معلم عرفان و اسوه اخلاق و چهره ماندگار و درخشان ادب فارسی صبح امروز مقارن عید سعید فطر درگذشت.

آیت‌الله علی شیخ‌الاسلامی از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب ایران بود که از هفته گذشته به علت عارضه گوارشی در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و تحت درمان قرارگرفته بود.

مرحوم شیخ الاسلامی در سالیان متمادی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه در کرسی تدریس عرفان اسلامی و ادبیات فارسی منشأ خدمات فراوان و تربیت شاگردان بسیار بوده است. از این چهره ماندگار فرهنگی آثار متعددی در زمینه عرفان نظری و شرح و تفسیر قرآن به چاپ رسیده است.

وی از نسل سوم اساتید دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و شاگرد مستقیم بدیع‌الزمان فروزانفر و جلال‌الدین همایی و دوست و شاگرد سیدجعفر شهیدی و عبدالحسین زرین‌کوب بود. 

نزدیک به ده سال رئیس دانشگاه تربیت معلم، بیش از پانزده سال رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، عضو هیأت ممیز وزارت فرهنگ و آموزش عالی، حافظ‌شناس، محی‌الدین عربی‌شناس، یک دوره تفسیر منازل‌السائرین با کتابی به نام «راه و رسم منزل‌ها»، یک دوره تفسیر قرآن و یک دوره تفسیر حافظ، تالیف بیش از ده کتاب و دویست مقاله، استاد عرفان مکتب شیراز و استاد بیش از بیست نسل دانشجو در دانشگاه‌های تهران، علامه، تربیت معلم و آزاد، بخش‌هایی از فعالیت‌های علمی فرهنگی وی بوده است.

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر