کد خبر: 107672
A

احمد زیدآبادی خطاب به علی مطهری: شورای نگهبان خودش حکم آش را دارد نه کاسه‌ آش!

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشت: علی مطهری گفته است؛ اگر شورای نگهبان کاسۀ داغتر از آش نشود، رد صلاحیت او اتفاق نخواهد افتاد. به نظرم آقای مطهری در استفاده از ضرب‌المثل فوق، مسامحه کرده است، چون شورای نگهبان خودش حکم آش را دارد نه کاسه‌ای که بخواهد از آن داغتر باشد!

احمد زیدآبادی خطاب به علی مطهری: شورای نگهبان خودش حکم آش را دارد نه کاسه‌ آش!

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد زیدآبادی در رابطه با موضوع داغ این روزها یعنی ثبت نام داوطلبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در تلگرامش نوشت: علی مطهری گفته است؛ اگر شورای نگهبان کاسۀ داغتر از آش نشود، رد صلاحیت او اتفاق نخواهد افتاد.

به نظرم آقای مطهری در استفاده از ضرب‌المثل فوق، مسامحه کرده است، چون شورای نگهبان خودش حکم آش را دارد نه کاسه‌ای که بخواهد از آن داغتر باشد!

به هر حال، من کمترین شانسی برای عبور چهره‌هایی چون مصطفی تاجزاده، علی مطهری، محمود صادقی، محمود احمدی‌نژاد  و امثال آنها از صافی شورای نگهبان نمی‌بینم، با این حال، شمار نامزدهای اصطلاحاً موجّهِ هر دو جناح، چنان در حال افزایش است که نمی‌دانم شورای نگهبان با چه ملاک و معیار و توجیهی می‌خواهد تعداد بسیاری از آنها را رد صلاحیت کند به طوری که مثلاً کاندیداهای نهایی به عدد چهار یا شش یا هشت یا حتی ده نفر محدود شود.

در چنین وضعی، شورای نگهبان یا باید تیغ استصواب را در چنان حدی تیز کند که بسیاری از چهره‌های به اصطلاح موجّه و مورد قبول نظام نیز از دمِ آن جان سالم به در نبرند که این طبعاً ناخشنودی و اعتراض آنها را در پی خواهد داشت و یا همۀ آنان را تأیید صلاحیت کند که در آن صورت، صحنۀ انتخابات چنان شلوغ و گیج کننده خواهد شد که برای یک فرد عادی مشخص نشود، چی به چی است!

به هر حال برگزاری انتخاباتِ متکی بر نظارت استصوابی و بدون وجود نظامِ حزبی معتبر از این نوع دردسرها هم دارد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر