کد خبر: 107845
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: آمادگی داریم یک حماسه دیگر را در «خرداد» رقم بزنیم

خباز گفت: اگر نامزد اصلاح طلب تأییدصلاحیت شده داشته باشیم، عقلا و منطقا بر پایه تفکرات گروهی و حزبی باید روی شایسته ترین نامزد کار کنیم، شایسته ترین نامزد در مجموعه اصلاحات نیز از طریق نهاد اجماع ساز معرفی خواهد شد. همه ما نیز آمادگی داریم که گرد معرفی کاندیدای مورد تأیید نهاد اجماع ساز جمع شویم و یک حماسه دیگری را در 28 خرداد رقم بزنیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب: آمادگی داریم یک حماسه دیگر را در «خرداد» رقم بزنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا خباز درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای جهانگیری توانایی ریاست جمهوری را دارد چون تمام مدارج اجرایی را تجربه کرده و نیروی قوی‌ای است. او علاوه بر سه دوره نمایندگی مجلس و بردار دو شهید بودن، در دولت آقای هاشمی استاندار، در دولت آقای خاتمی وزیر و در دولت آقای روحانی معاون اول رئیس جمهور بود. این ویژگی ها در کمتر کسی وجود دارد.

وی افزود: آقای جهانگیری را شخصیتی شایسته، قوی و توانمند می دانم و سبد رأی خوبی هم خواهد داشت. البته ثبت نام مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری است، وقتی شورای نگهبان اسامی تأییدصلاحیت شدگان را اعلام کند، کار نهاد اجماع ساز شروع خواهد شد تا بررسی کند کدامیک از نامزدهای اصلاح طلب براساس سوابق مدیریتی قبلی توانمندتر و رأی آورتر است و می تواند کشور را بهتر اداره کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی و علی لاریجانی یادآور شد: حضور شخصیت ها به گرمی تنور انتخابات و آمدن مردم در پای صندوق های رأی کمک می کند اما ما اصلاح طلبیم و نهاد اجماع ساز درباره نامزدهای اصلاح طلب نظردهی خواهد کرد مگر اینکه هیچ کدام از نامزدهای اصلاح طلب تأیید نشوند، آن زمان صحبت از نامزدهای دیگر مطرح خواهد بود.

وی افزود: اگر نامزد اصلاح طلب تأییدصلاحیت شده داشته باشیم، عقلا و منطقا بر پایه تفکرات گروهی و حزبی باید روی شایسته ترین نامزد کار کنیم، شایسته ترین نامزد در مجموعه اصلاحات نیز از طریق نهاد اجماع ساز معرفی خواهد شد. همه ما نیز آمادگی داریم که گرد معرفی کاندیدای مورد تأیید نهاد اجماع ساز جمع شویم و یک حماسه دیگری را در 28 خرداد رقم بزنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره موقعیت سیاسی و اجتماعی اسحاق جهانگیری نسبت به سال 96 بیان کرد: تا نظرسنجی سالم انجام نشود نمی توان اظهارنظر کرد. اظهارنظر شخصی چه مثبت و چه منفی بازگوکننده دیدگاه واقعی افکار عمومی نیست.

وی ادامه داد: نامزدی آقای جهانگیری 100 درصد به جریان اصلاحات کمک خواهد کرد چون او یکسری مخاطبین در سراسر کشور دارد. او در خانواده ایثارگران از محبوبیت برخوردار است، استاندار اصفهان با کارنامه خوب و وزیر صنایع با عملکرد درخشان بود. در دولت یازدهم و دوازدهم هم معاون اول رئیس جمهور بود.

خباز با اشاره به مشکلات و فشارهای اقتصادی امروز کشور گفت: نمی توانیم بگوییم معاون اول یا رئیس جمهور نقشی در وضعیت موجود نداشتند، حتما نقش داشتند اما همه نقش ها اعم از مثبت و منفی برای آنها نبوده است بنابراین همه مشکلات و مسائل وضعیت موجود را نباید به پای جهانگیری و دولت نوشت. مثلا در حوزه سیاست خارجی، شورای عالی امنیت ملی تصمیم می گیرد، به تأیید رهبری می رساند و ابلاغ می کند و دولت مجری دستورات است بنابراین نباید همه ناکامی ها در عرصه سیاست خارجی را به پای دولت نوشت. همه کسانی که تصمیم ساز و تصمیم گیر بودند در خوبی و بدی آن موثر بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر