کد خبر: 107963
A

معترضان کربلا: هفته آینده برای تظاهرات به بغداد خواهیم آمد

تظاهرات‌کنندگان استان کربلا از تحریم انتخابات پارلمانی آتی خبر داده و تهدید کردند هفته آینده برای تظاهرات وارد بغداد خواهند شد.

معترضان کربلا: هفته آینده برای تظاهرات به بغداد خواهیم آمد

به گزارش دیده بان ایران؛ تظاهرات‌کنندگان استان کربلا از تحریم انتخابات پارلمانی آتی خبر داده و تهدید کردند هفته آینده برای تظاهرات وارد بغداد خواهند شد.

تظاهرات‌کنندگان استان کربلا با صدور بیانیه‌ای به مناسبت گذشت یک هفته از ترور «ایهاب الوزنی»، فعال اجتماعی و مسئول هماهنگی تظاهرات در این استان تاکید کردند سلسله ترورها در عراق متوقف نشده است.

تظاهرات‌کنندگان استان کربلا افزودند: مقامات عراقی بیانیه پیشین خانواده‌های کشته‌شدگان تظاهرات در کربلاء را نادیده گرفتند؛ بیانیه‌ای که در آن خواستار معرفی عاملان قتل و برکناری «نصیف جاسم الخطابی»، استاندار کربلا و فرماندهان عملیات ارتش و پلیس استان شده بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است، موارد مذکور منجر به تصمیم به برگزاری تظاهرات و توافق بر اجرای وصیت الوزنی در حرکت به سمت بغداد در بیست و پنجم ماه جاری شد.

تظاهرات‌کنندگان در بیانیه خود تصریح کردند: ما مخالفت خود را با مقامات سرکوبگر و برگزاری انتخابات اعلام می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد تا در سایه سلاح بی‌ضابطه و تداوم سلسله ترورها، انتخابات برگزار شود، ما از همه مردم عراق، سندیکاها، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مدنی می‌خواهیم در این تظاهرات برای رهایی از نظام غیر قانونی و سرکوبگر شرکت کنند.

در همین رابطه، «احمد المسعودی»، یکی از فعالان اجتماعی استان کربلا گفت: نادیده گرفته شدن مطالبات معترضان از سوی دولت فدرال و محلی، ما را به فکر اتخاذ اقدامات تندتر واداشت.

المسعودی در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد:مقامات عراقی هیچ اقدام واقعی برای بازخواست عاملان قتل تظاهرات‌کنندگان نکرده اند و برعکس به سرکوب تظاهرات طی روزهای اخیر اقدام کرده اند.

وی افزود: فعالان اجتماعی و تظاهرات‌کنندگان بر تداوم اعتراضات مسالمت‌آمیز خود و تشدید آن در چارچوب قانون اصرار دارند و شیوه‌های سرکوبگرانه ناکامی خود را در پایان دادن به تظاهرات اثبات کرده است.

در نخستین واکنش سیاسی به موضع تظاهرات‌کنندگان در تحریم انتخابات، «صلاح العرباوی»، رئیس جنبش «آگاهی» تاکید کرد: تحریم انتخابات مفید نخواهد بود چرا که احزاب متنفذ از آن منتفع خواهند شد.

کربلا و شهرهای جنوبی عراق در اعتراض به ترور الوزنی در نهم ماه جاری شاهد تظاهرات‌ها و تجمعات بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر