کد خبر: 108088
A

کیهان مدعی شد؛ خاتمی در پشت صحنه «ناسا» فریبکاری می کند!

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد با وجود نداشتن صلاحیت‌های لازم برای ریاست‌جمهوری، از سوی خاتمی تشویق به ثبت‌نام در انتخابات شده اما این خواسته را رد کرده است.

کیهان مدعی شد؛  خاتمی در پشت صحنه «ناسا»  فریبکاری می کند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان نوشت؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد با وجود نداشتن صلاحیت‌های لازم برای ریاست‌جمهوری، از سوی خاتمی تشویق به ثبت‌نام در انتخابات شده اما این خواسته را رد کرده است.

سید محمد صدر گفته است: آقای خاتمی توصیه ثبت‌نام داشتند. قضیه من از دو سه ماه پیش مطرح است که من نه می‌گفتم. آقای خاتمی به من گفتند حالا شما نه نگو. خیلی دوستان دیگر هم اظهار لطف داشتند ولی من خودم را ذی‌صلاح برای این بخش ندانستم.»

وی که در زمان دولت اصلاحات، معاون وزیر خارجه بود، تصریح کرد: غیر از بحث لیست 14 نفره اصلاح‌طلبان دوستان زیادی آمدند با من صحبت کردند. از بزرگان و احزاب و حتی جوانان از من خواستند بیایم. من به همه آنها گفتم این مسئولیت را نپذیرفتم چون بزرگ‌ترین مشکلات کشور مشکلات اقتصادی است. وضعیت مردم خوب نیست و خیلی رنج می‌برند. مشکلات اقتصادی داشتیم و کرونا باعث شد بیشتر شود. فشار روحی بر مردم وارد شده است و طبق آمارهایی که داده می‌شود 30 تا 40 درصد و حتی 50 درصد مردم زیر خط فقر هستند. بنابراین کسی که می‌آید واقعا باید اقتصاد بلد باشد و آن را خوب بشناسد. کسی که می‌آید صنعت، کشاورزی، ارز و بانک و مالیات را باید خوب بداند تا فکری به حال مشکلات کند.

رئیس‌جمهور آینده باید یک برنامه اقتصادی جدی داشته باشد که بتواند آنچه حق مردم است را تامین کند. من به واقع در خودم ندیدم. ممکن است من الفبایی از مسائل سیاست داخلی و خارجی بلد باشم، ولی آن کسی که می‌آید باید به سمت حل همه‌جانبه مسائل مردم برود. من دیدم اگر بیایم ممکن است به مردم جفا کرده باشم.

اظهارات سید محمد صدر در حالی منتشر شده که اخیرا روزنامه زنجیره‌ای آرمان، از قول حسین انصاری‌راد (عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) نوشت: آقای خاتمی در پایان دوره ریاست‌جمهوری خود گفت رئیس‌جمهور تدارکاتچی است.

یادآور می‌شود بنابر اخبار موثق، خاتمی تماس‌های پنهانی متعددی با برخی افراد دیگر نظیر سیدحسن خمینی و محمدجواد ظریف برای نامزد شدن در انتخابات داشته و این در حالی است که در صورت باور داشتن به «تدارکاتچی و بی‌اختیار بودن رئیس‌جمهور» اولا نباید به چنین کاری مبادرت می‌کرد و ثانیا از افراد واجد صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام دعوت می‌کرد، نه کسانی مانند سید حسن خمینی یا جواد ظریف و صدر که در تراز مدیریت اقتصادی و اجرایی و سیاسی دولت نیستند؛ بنابراین به نظر می‌رسد هدف خاتمی و مشاورانش از این ترفند، افزایش شمار ردصلاحیت‌شدگان جبهه اصلاحات و مظلوم‌نمایی از این طریق بوده تا از پاسخگویی درباره سوءمدیریت تیم روحانی و جهانگیری (که آنها هم توسط اصلاح‌طلبان) به مردم تحمیل شده‌اند، فرار کنند.

گفته می‌شود ظریف هم جوابی مشابه جواب صدر را به خاتمی گفته است. خاتمی در جریان نقش‌آفرینی پنهانی انتخاباتی، ریاست «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» را به بهزاد نبوی سپرد؛ کسی که ادعا کرده بود رئیس‌جمهور 15 درصد اختیارات بیشتر ندارد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر