کد خبر: 108323
A

فرج سرکوهی: ادعای علی لاریجانی درباره «برنامه هویت» یک دروغ آشکار است

این نویسنده با اشاره به اینکه برنامه «هویت» با هدف آماده‌سازی افکار عمومی برای حذف منتقدان ساخته شد، تاکید کرد که علی لاریجانی، رئیس وقت صداوسیما، به همراه نیروهای امنیتی در آماده‌سازی این فضا نقش داشته است.

فرج سرکوهی: ادعای علی لاریجانی درباره «برنامه هویت» یک دروغ آشکار است

به گزارش دیده بان ایران؛ فرج سرکوهی، نویسنده، در گفت وگو با رادیو اروپای آزاد اظهارات علی لاریجانی مبنی بر اینکه از ساخت برنامه هویت در سال ۷۵،‌ اطلاع نداشته است، را «دروغ صریح و آشکار» دانست.

وی با اشاره به اینکه برنامه «هویت» با هدف آماده‌سازی افکار عمومی برای حذف منتقدان ساخته شد، تاکید کرد که علی لاریجانی، رئیس وقت صداوسیما، به همراه نیروهای امنیتی در آماده‌سازی این فضا نقش داشته است.

سرکوهی برنامه هویت را یک سلسله برنامه «بسیار زشت» توصیف کرد که در روندی «زننده»، «اعترافات تحمیلی که به زور شکنجه گرفته شده بود» را به عنوان سند پخش کرد و بعدا این اعترافات در یک کتاب توسط انتشارات حیان منتشر شد.

گفتنی است در برنامه هویت، برخی از شاخص‌ترین چهره‌های اجتماعی و فرهنگی ایران، نویسندگان و روشنفکرانی هم‌چون احمد شاملو، هوشنگ گلشیری، داریوش شایگان، محمود دولت آبادی، عبدالحسین زرین‌‌کوب و بسیاری دیگر به عنوان «تئوریسین‌ها» و «مجریان تهاجم فرهنگی» معرفی شدند.

پیشتر حسن یوسفی اشکوری، محقق، نویسنده و دین پژوه هم در واکنش به سخنان آقای لاریجانی در کلاب هاوس واکنش نشان داده و گفته بود:  علی لاریجانی دروغ می‌گوید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر