کد خبر: 108692
A

در جلسه صبح امروز مجلس چه گذشت؟/ انتخابات مجلس در ۲۰ دقیقه!/ سکوت زنان در مجلس یازدهم!

در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه مجلس انقلابی نام هیچ زنی در میان کاندیداها به چشم نخورد و گویا هنوز مجلس یازدهم تاب تحمل حضور زنان در جایگاه هیئت رئیسه را ندارد البته که زنان مجلس یازدهم در چنین مواقعی ترجیح خود را به سکوت می گذارند و بنای دفاع از حق حضور در جایگاه هیئت رئیسه را ندارند.

در جلسه صبح امروز مجلس چه گذشت؟/ انتخابات مجلس در ۲۰ دقیقه!/ سکوت زنان در مجلس یازدهم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلسه علنی مجلس یازدهم حوالی ساعت 8:20 دقیقه صبح به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد، انتخابات هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم در روز چهارشنبه پنج خرداد ماه در دستور کار امروز نمایندگان قرار داشت که بلافاصله پس از شروع جلسه و طی مدت زمان کوتاه حدود بیست دقیقه اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند. این انتخابات به نسبت ادوار قبل و به علت ملاحضات کرونایی به گونه ای متفاوت برگزار شد به این صورت که رای گیری از نمایندگان، دیگر توسط گلدان نبود بلکه با شیوه الکترونیکی انجام گرفت. 

عباسی ناکام ماند/ ریاست بدون دردسر قالیباف

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ فریدون عباسی به عنوان تنها رقیب قالیباف برای تصدی ریاست مجلس در اجلاسیه دوم کاندیدا شد، عباسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت اش توسط شورای نگهبان محرز نشد و در دور اول انتخابات هیئت رئیسه مجلس هم با 17 رای ناکام ماند، او در رقابتی دیگر با قالیباف تنها موفق به اخذ 18 رای شد، نهایتا در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه قالیباف بدون دردسر و با 230 رای رئیس مجلس باقی ماند. 

تغییرات در نواب رئیس/ نیکزاد ارتقا یافت

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس یازدهم و کاندیدا تایید شده در انتخابات ریاست جمهوری، روز گذشته در توییتی انصراف خود را از کاندید شدن برای نایب رئیسی اعلام داشت و بر همین اساس جایگاه نواب رئیس در این دوره با تغییراتی مواجهه شد. علی نیکزاد ثمرین که سابقه حضور در جایگاه هیئت رئیسه را در اجلاسیه اول دارد در این دوره تنها با اختلاف یک رای بیشتر از عبدالرضا مصری به جایگاه نواب اول رئیس مجلس ارتقا یافت.  

حذف دو چهره پایداری از جایگاه هیئت رئیسه

برنا نوشته است؛ در ادامه برگزاری روند انتخابات هیئت رئیسه 6 دبیر از میان 9 کاندیدا ثبت نام کرده برای دبیری هیئت رئیسه انتخاب شدند که به ترتیب روح الله متفکر آزاد، محسن دهنوی، علی کریمی فیروزجایی، علی رشیدی، مجتبی یوسفی، حسینعلی حاجی دلیگانی هستند. موسوی لارگانی و امیرآبادی فراهانی دو چهره عضو پایداری از ترکیب هیئت رئیسه حذف شدند و رشیدی و یوسفی به عنوان جایگزین این دو انتخاب شدند. 

همچنین برای پست ناظران هیئت رئیسه پنج کاندیدا ثبت نام کرده بودند که محسن پیرهادی، نظام الدین موسوی، علیرضا سلیمی انتخاب شده و محمد حسین فرهنگی که رایی برابر با علیرضا سلیمی با عدد 141 داشت نهایتا به قید قرعه حذف شد. 

سکوت زنان در مجلس یازدهم 

در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه مجلس انقلابی باز هم نام هیچ زنی در میان کاندیداها به چشم نخورد و گویا هنوز مجلس یازدهم تاب تحمل حضور زنان در جایگاه هیئت رئیسه را ندارد البته که زنان مجلس یازدهم در چنین مواقعی ترجیح خود را به سکوت می گذارند و بنای دفاع از حق حضور در جایگاه هیئت رئیسه را ندارند.

 قالیباف در اولین نطق در اجلاسیه دوم، خود را رو سفید دانست

اعضای هیات رئیسه در دومین سال مجلس یازدهم، پس از کسب اکثریت آرا با حضور در جایگاه هیات رئیسه، مراسم تحلیف را به جا آورده و متن سوگند نامه را قرائت کردند و بنا شده تا از یکشنبه آتی ۹ خردادماه در جایگاه هیات رئیسه مستقر شوند. 

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین نطق خود پس از انتخاب بدون دردسر کرسی ریاست مجلس با دادن این تعهد به مردم که مجلس دغدغه حل مشکلات را دارد، گفت که مجلس یازدهم علی‌رغم اذعان به وجود برخی نقاط ضعف نسبت به کارنامه یکساله خود در محضر خداوند و شما مردمان خود را رو سفید احساس می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر