کد خبر: 108711
A

باران آمد، گوجه فرنگی گران شد!

قیمت گوجه فرنگی در بازار به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسیده است. رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران می‌گوید که این افزایش قیمت ناشی از تغییر استانهای تامین کننده گوجه فرنگی در کشور و بارندگی‌های اخیر بوده است.

باران آمد، گوجه فرنگی گران شد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قیمت گوجه فرنگی در بازار به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسیده است. رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران می‌گوید که این افزایش قیمت ناشی از تغییر استانهای تامین کننده گوجه فرنگی در کشور و بارندگی‌های اخیر بوده است.

اسدالله کارگر  در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر اظهار کرد: گوجه ای که از شب عید تا روزهای قبل به بازار عرضه می شد برای استانهای جنوبی کشور یعنی بندرعباس و بوشهر بود ولی حالا گوجه فرنگی این استانها تمام شده و منتظر ورود گوجه فرنگی های شیراز به بازار هستیم.

وی ادامه داد: این جابه جایی استانها و از طرف دیگر بارندگی و تاخیر در چیدن و حمل گوجه فرنگی به استانها باعث ایجاد وقفه در عرضه گوجه فرنگی شیراز به بازار شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر مغازه داران، گوجه فرنگی درجه یک را به صورت عمده از میدان مرکزی میوه و تره بار با قیمت ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

کارگر در پایان گفت: از هفته های آینده گوجه فرنگی بیشتری وارد بازار خواهد شد و قیمت ها نیز کاهش می یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر