کد خبر: 108796
A

آیت الله مجتهد شبستری: هیچ کس حق اعتراض به نظر شورای نگهبان را ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نظر اکثریت ملاک است و براساس این نظر صلاحیت 7 نفر احراز شده است گفت: نظر یک نفر در شورا ملاک ومعیار نیست.

آیت الله مجتهد شبستری:  هیچ کس حق اعتراض به نظر شورای نگهبان را  ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله «محسن مجتهد شبستری»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به اینکه طبق اصل 99 قانون اساسی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برعهده شورای نگهبان است گفت: شورای نگهبان از 6 فقیه عادل با انتخاب رهبری و 6 حقوقدان با انتخاب مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که طبق شرایط مشخص شده در قوانین ائم از قوانین مجلس و مصوبات شورای عالی امنیت ملی صلاحیت کاندیداها را بررسی می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت کاندیداها لازم است تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان براساس شرایط داوطلبان را با قانون منطبق کرده و صلاحیت کاندیداها را احراز و به طور رسمی اعلام عمومی می کنند.

نمایندگان خبرگان رهبری با بیان اینکه برای همه مردم، کاندیداها و مسئولان نظر شورای نگهبان حجت شرعی و قانونی است تاکید کرد: هیچ کس حق اعتراض به نظر شورا ندارد.

آیت الله شبستری با اشاره به اینکه مردم در انتخابات 28 خرداد پای صندوق رای حاضر خواهند شد و بهترین انتخاب را رقم خواهند زد تاکید کرد: مردم به طور گسترده در انتخابات پیش رو شرکت کرده و با انتخاب افراد ولایتمدار ، کارآمد، تحول آفرین، عدالت خواه و ضدفساد سبب حل مشکلات داخلی و یاس دشمنان خارجی خواهند شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نظر شورای نگهبان مورد تایید است ادامه داد: مردم به حرف هایی که علیه شورای نگهبان زده می شود توجه نکرده و ترتیب اثر ندهند.

وی با اشاره به اعتراض یکی از اعضای شورای نگهبان به نتیجه بررسی صلاحیت ها گفت: نظر یک نفر معیار نیست، از 12نفر باید 7 رای مثبت برای هر نفر گرفته شود اینکه نظر 5 نفر دیگر یا یک نفر دیگر چیزی دیگر باشد و انتظار داشته باشد که نظر او تامین شود و وقتی نظرش تامین نشد انتقاد کند؛ این انتقاد معیار عمل نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نظر اکثریت ملاک است و براساس این نظر صلاحیت 7 نفر احراز شده است گفت: طرح این چنین موضوعاتی در رسانه ها صلاح نیست زیرا معیار قانون است اینکه نظر کسی مخالف باشد لازم نیست این نظر در رسانه ها مطرح شود.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر