کد خبر: 108815
A

آخرین نظر سنجی ایسپا؛ حدود ۶۴ درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند

ایسپا موج هفتم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده و بهبر اساس آخرین برآوردهای این موسسه؛ میزان مشارکت مردم در انتخابات در حال حاضر (۶ خرداد ماه) ۳۶% است.

آخرین نظر سنجی ایسپا؛ حدود ۶۴ درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در برآورد میزان واقعی مشارکت متغیرهای متعددی از جمله محافظه‌کاری برخی از پاسخگویان در نظرسنجی تلفنی، تعداد پاسخگویانی که با پرسشگران همکاری نمی‌کنند و نسبت تقریبی مشارکت کسانی که گفته‌اند احتمالاً در انتخابات شرکت خواهند کرد مؤثر است؛ ایسپا با در نظر گرفتن تمامی این متغیرها در هر مقطع زمانی برآوردی از میزان مشارکت ارائه می‌کند. بر این اساس برآورد ایسپا از میزان مشارکت در حال حاضر (۶ خرداد ماه) ۳۶% است.

۴۹.۹% پاسخگویان را مردان و ۵۰.۱% آنها را زنان تشکیل می‌دهند. ۲۷.۲% در بازه سنی ۲۹-۱۸ سال، ۴۷.۶% در سنین ۴۹-۳۰ سال و ۲۵.۲% در سنین ۵۰ سال و بالاتر از آن بوده‌اند. ۳۹% پاسخگویان این نظرسنجی در مراکز استان‌ها، ۳۶% در سایر شهرها و ۲۵.۱% در روستاها سکونت داشتند.

ایسپا موج هفتم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است

0

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر