کد خبر: 108847
A
دیده بان ایران:

ابراهیم رئیسی از لیست «شورای وحدت» حمایت می کند/ شورای ائتلاف «بهشت» را می بازد؟

اواخر هفته گذشته ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با اعضای شورای وحدت جلسه ای را برگزار کرده است که طبق اخبار رسیده در این جلسه درباره لیست شورای شهر با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر شده است. درهمین خصوص یکی از مفاد مهم این جلسه مسئله انتخابات شورای شهر تهران است که بنا شده در صورت عدم توافق شورای ائتلاف با شورای وحدت برای ارائه لیست مشترک، ابراهیم رئیسی از لیست شورای وحدت حمایت کند.

ابراهیم رئیسی از لیست «شورای وحدت» حمایت می کند/ شورای ائتلاف «بهشت» را می بازد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالیکه تقریباً وضعیت دو شورای وحدت و ائتلاف در حمایت از نامزد انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است و به نظر می رسد دو شورای مهم جریان اصولگرایی از «سیدابراهیم رئیسی» حمایت خواهند کرد اما این وضعیت در لیست شورای شهر تهران همچنان نامشخص است و دو شورای ائتلاف و وحدت هر کدام مشغول کوک کردن ساز خود  برای نواختن در شهرداری تهران هستند.

شورای ائتلاف روز پنج شنبه اسامی 84 گزینه را منتشر کرد که طبق برنامه قرار است در مرحله بعدی 10 عضو شورای ائتلاف 21 نامزد نهایی را برای قرارگرفتن در لیست نهایی شورای شهر تهران به مردم معرفی کنند. این در حالی است که هنوز سازوکار شورای وحدت برای معرفی لیست شورای شهر تهران مشخص نشده است.

با این وجود اواخر هفته گذشته ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با اعضای شورای وحدت جلسه ای را برگزار کرده است که طبق اخبار رسیده در این جلسه درباره لیست شورای شهر با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر شده است. درهمین خصوص یکی از مفاد مهم این جلسه مسئله انتخابات شورای شهر تهران است که بنا شده در صورت عدم توافق شورای ائتلاف با شورای وحدت برای ارائه لیست مشترک، ابراهیم رئیسی از لیست شورای وحدت حمایت کند. 

نکته قابل توجه ای که به نظر می رسد در صورت صحت داشتن این مطلب اختلاف بین ابراهیم رئیسی با شورای ائتلاف بیش از پیش نمایان خواهد شد چرا که ابراهیم رئیسی به دلیل رفتارهای شورای ائتلاف در راستای انتخابات ریاست جمهوری و حمایت این شورا از قالیباف، تاکنون با اعضای این شورا دیداری نداشته است.

دیده بان ایران پیشتر از تلاش شورای ائتلاف برای منصرف کردن رئیس قوه قضائیه جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود که از آن جمله می توان به نامه جمعی از پدرخوانده های اصولگرا برای دعوت از محمدباقر قالیباف جهت شرکت در انتخابات نام برد.

در فاصله 19 روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری که قرار است همزمان با انتخابات ششمین دوره شورای شهر برگزار شود بسیاری از فعلان سیاسی بر این باورند که با توجه به قطعی بودن ریاست جمهوری «رئیسی» برنده انتخابات شورای شهر لیستی است که حمایت ابراهیم رئیسی را با خود داشته باشد. تحلیلی که در صورت صحت داشتن آن از همین حالا می توان شهردار بعدی تهران را یک «مشهدی» مرید رئیس روحانی دولت سیزدهم معرفی کرد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر