کد خبر: 109099
A

علی اکبر جوانفکر برخلاف احمدی نژاد مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد

علی اکبر جوانفکر مشاور ارشد «محمود احمدی نژاد» با انتشار مطلبی که کانال دولت بهار آنرا منتشر کرده است برخلاف رئیس دولت دهم به اهمیت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد.

علی اکبر جوانفکر برخلاف احمدی نژاد مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اکبر جوانفکر مشاور ارشد «محمود احمدی نژاد» با انتشار مطلبی که کانال دولت بهار آنرا منتشر کرده است برخلاف رئیس دولت دهم به اهمیت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

مشارکت فراگیر و حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو برای نظام جمهوری اسلامی ایران، بیش از هر موضوع دیگری اهمیت و اولویت دارد و هر کس که خود را به ایران و حفظ کیان کشور و آرمانهای بزرگ فرهنگی و انسانی ملت ایران متعهد و وفادار می داند، باید از این منظر با پدیده انتخابات پیش رو مواجه شود.

برخلاف تلاش مخرب برخی افراد، گروهها و جریانهای طالب قدرت که به حضور حداقلی مردم در پای صندوق های رای نظیر آنچه در انتخابات مجلس یازدهم اتفاق افتاد، بسنده می کنند و آن را متضمن منافع خویش می پندارند، باید تصریح و تاکید کنم که انتخابات ریاست جمهوری در طول ۴۲ سال گذشته به عنوان سنگ محکی برای نمایش همبستگی مردم با نظام و ساختارهای آن تلقی شده و امروز این امر، بیش از همیشه در معرض قضاوت صاحب نظران جهانی قرار خواهد داشت و از این رو مشارکت بالای مردم ضرورتی گریز ناپذیر است.

مهمتر از آن، برخورداری رئیس جمهور منتخب، از یک پشتوانه قوی و گسترده مردمی است، زیرا او باید بتواند نه فقط طرحها و برنامه های خود را با قدرت لازم در داخل کشور به اجرا در آورد بلکه در صحنه های مختلف منطقه ای و جهانی نیز قادر باشد با فهم صحیح از مناسبات و معادلات سیاسی در سطح جهان از یک سو و تکیه بر آراء ملت از سوی دیگر، از منافع ایرانیان و تمامی حقوق به رسمیت شناخته شده این سرزمین با عقلانیت و شجاعت دفاع نماید و مواضع صحیح و منطقی ایران را در موضوعات گوناگون با بیانی عالمانه و حکیمانه، در تریبونها و محافل مختلف جهانی نشر دهد.

کسی که می خواهد در هشت سال اول قرن پانزدهم هجری شمسی، سکان مدیریت اجرایی کشور را برعهده بگیرد، باید به گونه ای کاملا استثنایی از ظرفیت بالایی برای ایجاد شور و نشاط سیاسی در جامعه و ساختن تصویری واقعی و صد البته امیدبخش از آینده برای ملت ایران برخوردار باشد.

جمهوری اسلامی ایران در شرایطی به سر می برد که به طور گریز ناپذیری باید انتخابات ۱۴۰۰ را به نماد و مظهر مشارکت گسترده مردم در تعیین سرنوشت خویش مبدل سازد. از این رو، لازم است همه موانع پیش رو برای شکل گیری چنین مشارکتی از پیش پای مردم برداشته شود تا آنان بتوانند فرد اصلح را برای این مسئولیت مهم انتخاب کنند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر