کد خبر: 109141
A

آذری جهرمی: بستن و محدودسازی راه جاهلان صدر اسلام است

آذری جهرمی با تاکید بر این که رعایت حدود در هر حوزه‌ای الزامی است، تصریح کرد: امروز در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، بستن و محدود کردن راه برخورد با پدیده های جدید نیست، عده ای مدعی بودند اینترنت موجب نابودی بنیان خانواده می شود و نباید اینترنت را توسعه داد اما با توجه به ظرفیت ها و مزیت هایی که از ناحیه این فناوری برای کشور حاصل شده به خصوص در دوران کرونا، باید به آخرین فناوری روز در این زمینه مجهز شویم و وظیفه ما در این عرصه توسعه ابزارهای ارتباطی است .

آذری جهرمی: بستن و محدودسازی راه جاهلان صدر اسلام است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در جشن اتصال صد درصدی روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت، افزود: امروز فضای مجازی اهمیت زیادی یافته و ظرفیت آن محدود به تعدادی رسانه ، کانال و چند صفحه نیست بلکه  راه حل رفع بسیاری از مفاسد امروز جامعه از طریق توسعه فضای مجازی امکان پذیر است.

 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) تصریح کرد: اگر امروز جشن  می‌گیریم که تمامی روستاهای استان یزد به آخرین فناوری ارتباطی متصل شده است، این برگرفته از گفتمان و جهان بینی عدالت در کلام امام راحل است .
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه روستاییان نیز مانند ساکنان مناطق شهری باید از همه مواهب روز برخوردار باشند، اظهار کرد: دولت برای توسعه و برقراری عدالت در کشور اقدامات موثری انجام داده تا بین روستاییان و دانش آموزان این مناطق با افرادی که در شهر زندگی می کند، تفاوتی زیادی وجود نداشته باشد.
 
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: پهنای باند اینترنت استان یزد در سال ۹۲ ، ۶ گیگابیت بر ثانیه بود که تنها چهار گیگابیت آن مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون پهنای باند اینترنت این استان به ۳۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسید و  میزان مصرف نیز  ۱۲۰ گیگابیت است که این آمارها نشان می دهد، که توسعه چشمگیری در زیرساخت های ارتباطی در این استان صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: مردم استان یزد فقط استفاده کننده از فناوری نوین نیستند بلکه در تولید آن نیز در کشور نقش موثری دارند و در این زمینه از تلاش های جوانان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران استان در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی قدردانی می کنم.
 
آذری جهرمی با تاکید بر این که رعایت حدود در هر حوزه‌ای الزامی است، تصریح کرد: امروز در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، بستن و محدود کردن راه برخورد با پدیده های جدید نیست، عده ای مدعی بودند اینترنت موجب نابودی  بنیان خانواده می شود و نباید اینترنت را توسعه داد اما با توجه به ظرفیت ها و مزیت هایی که از ناحیه این فناوری برای کشور حاصل شده به خصوص در دوران کرونا،  باید به آخرین فناوری روز در این زمینه مجهز شویم و وظیفه ما در این عرصه توسعه ابزارهای ارتباطی است .
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرزبانی، غیرتمندی و احترام به حدود را را از مشخصه های مومنان دانست و ادامه داد:  عده ای در کشور اعتقاد دارند که مرزبندی یعنی بستن و محدود کردن که این شیوه، روش جاهلان صدر اسلام است و تنها راه هدایت، از بین بردن جهالت با روشن‌گری و ترویج کلام حق است که این همان سیره نبی اکرم (ص) و امامان معصوم است و این به این معنی نیست که اسلام برای فساد حدود ندارد و نسبت به حواشی و عوارض فساد بی خیال است.
 
وی ادامه داد: امروز به واسطه توسعه فضای مجازی در کشور ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم ، چهار میلیون دانشجو و  ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه به فعالیت های آموزشی می پردازند و در روستاها نیز در شرایط کرونایی از طریق اینترنت امرار و معاش می کنند، همچنین در ایام ماه محرم ، فاطمیه و دیگر مناسبت های مذهبی آیین ها و دروس اخلاق از طریق همین ظرفیت ارتباطات برگزار شده و می شود.
 
آذری جهرمی گفت: هدف ما  ایجاد پیشرفت برای رسیدن به کمال است نه پسرفت، باید در شرایط امروز دنیا خودمان را به فناوری روز تجهیز کنیم، راه مرزبانی در این حوزه پیشرفت است نه عقب ماندگی، البته باید به عوارض آن هم توجه کنیم .
 
وزیر ارتباطات اضافه کرد: راه حل های ناثواب و نادرست نباید ما را  فریب دهد، عده ای با ایجاد دو گانه های غیر معقول، وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند و به جای آن کسانی که زیرساخت توسعه را فراهم می کنند، مقصر قلمداد می کنند.
 
آذر جهرمی افزود: امروز در فضای انتخاباتی از برخی داوطلبان شنیده می شود که تحول بزرگی در زمینه فضای مجازی و حمایت از آن صورت می گیرد، البته این را باید به فایل نیک  گرفت و امیدواریم که زمانی که بر کرسی دولت قرار گرفتند به تعهدات خود عمل و آنها را به فراموشی نسپارند.
 
وی از ایجاد منطقه توسعه آی. سی. تی  در استان یزد خبر داد و گفت: کارهای حقوقی این منطقه انجام شده و توافق کلی آن به زودی انجام می شود.
 
آذری جهرمی خاطر نشان کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، برای استفاده از فضای مجازی در انتخابات، بسته‌هایی برای ستادهای انتخاباتی و مردم در نظر گرفت که مورد استقبال واقع شد و امیدواریم در انتخابات پیش رو شاهد مشارکت حداکثر مردم در پای صندوق‌های رای باشیم./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر