کد خبر: 109155
A

خداداد عزیزی: قائدی باید شبیه رحیم استرلینگ شود/ طارمی و آزمون، علی دایی نمی‌شوند

عزیزی گفت: علی دایی شدن آسان نیست. گفتم که علی لطف دارد و مهدی قایدی هم بازیکن خوبی است اما من یک بار دیگر هم گفته ام او باید از لحاظ عضلانی خودش را تقویت کند. یک نگاه ظاهری هم به او داشته باشید متوجه این موضوع می‌شوید. مربیان استقلال می‌توانند با تمرینات خاص، وزنه زدن و مکمل‌ها کاری کنند عضلات او تقویت شده تا به بازیکن کامل تری تبدیل شود.

خداداد عزیزی: قائدی باید شبیه رحیم استرلینگ شود/ طارمی و آزمون، علی دایی نمی‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ با خداداد عزیزی درحالی تماس گرفتیم که نمی‌دانستیم برای تزریق واکسن کرونای پدرش به کلینیک مراجعه کرده است. حماسه ساز ملبورن با این وجود مثل همیشه با رویی باز پاسخگوی سؤالات ما شد.

متن گفتگوبا خداداد عزیزی را در زیر بخوانید:

مصاحبه اخیر  با علی دایی را خوانده اید؟

بله، یک چیزهایی دیده ام که از قول علی منتشر شده است. من و دایی هنوز هم رابطه خوبی با هم داریم که نتیجه سال‌ها بازی کنار هم است. بعد از ۲۰ سال که فکر می‌کنم آخرین بازی ما دو نفر در تیم ملی کنار هم بود هنوز خیلی‌ها از ما به عنوان زوج طلایی یاد می‌کنند.

خداداد عزیزی چقدر خودش را در آقای گل جهان شدن علی دایی شریک می‌داند؟

خوشحالم در تمام آن سال‌ها کنار هم بازی کردیم اما آقای گلی جهان فقط و فقط هُنر خود علی دایی بود و بس!

شما در زمین خیلی راحت یکدیگر را پیدا می‌کردید. این هماهنگی ناشی از چه چیزی بود؟

بله، قبول دارم. ما چشم بسته در زمین هم را می‌دیدیم و پیدا می‌کردیم. پاسی که او در بازی با استرالیا به من داد استثنایی بود و شاید اوج هماهنگی میان ما دو نفر که خدا را شکر تبدیل به گل شد.

صحبت‌هایی هم دایی در مصاحبه با ما در مورد شما داشت که لابد خوانده اید؟

علی دایی همیشه به من لطف داشته و دارد.

هیچ وقت پیش نیامد شما دو نفر پیشنهاد مشترکی از یک باشگاه داشته باشید؟

نه، آن زمان قسمت نشد. او در آرمینیا بیله فلد و هرتا و بایرن مونیخ بازی کرد و من هم به عضویت کلن درآمدم.

علی دایی گفته است که مهدی قایدی بازیکن مستعدی است اما هنوز خیلی جا دارد به عزیزی برسد و خداداد شدن به این آسانی‌ها نیست؟

(می‌خندد) من هم می‌گویم علی دایی شدن آسان نیست. گفتم که علی لطف دارد و مهدی قایدی هم بازیکن خوبی است اما من یک بار دیگر هم گفته ام او باید از لحاظ عضلانی خودش را تقویت کند. یک نگاه ظاهری هم به او داشته باشید متوجه این موضوع می‌شوید. مربیان استقلال می‌توانند با تمرینات خاص، وزنه زدن و مکمل‌ها کاری کنند عضلات او تقویت شده تا به بازیکن کامل تری تبدیل شود.

ولی معمولا وینگرهای امروزی فوتبال دنیا و اروپا جثه ریزی دارند؟

همین الان هم رحیم استرلینگ جثه ریزی دارد اما عضلانی است. بازیکنان ریزجثه اغلب عضلات خوبی دارند و خود من هم در دوران بازی سرشانه و عضلات چهارسرران قوی داشتم. مهدی قایدی هم می‌تواند شبیه بازیکنانی مثل رحیم استرلینگ شود البته با تقویت عضلات خودش.

به نظر می‌رسد تیم ملی با زوج مهدی طارمی و سردارآزمون در بحرین بازی کند. نظر شما درمورد این دو چیست؟

هر دو مهاجمان با کیفیت و گلزنی هستند. مهدی طارمی که در تیم بزرگ پورتو و لیگ قهرمانان اروپا نشان داد چه قدرتی دارد. سردار آزمون هم بهترین بازیکن لیگ روسیه شده است و تازه علیرضا جهانبخش و بقیه را هم داریم. من فکر می‌کنم خط جلوی تیم ایران در حال حاضر بسیار قوی و قدرتمند است. شکی ندارم طارمی و آزمون مهاجمان خوبی هستند اما علی دایی نمی‌شوند!

علی دایی می‌گفت مهدی طارمی و سردار آزمون بیشتر شبیه او هستند تا شما؟

همیشه راجع به علی گفتم که او شناسنامه فوتبال ایران است. شاید برخی‌ها تصور می‌کردند علی دایی تکنیک بالایی ندارد درحالی که اشتباه می‌کردند. تکنیک فقط دریبل زدن نیست و علی دایی در سرزنی ۱۰۰ بود، شم گلزنی ۱۰۰ بود، شوت به دروازه و به قول فوتبالی‌ها ضربه به چارچوب ۱۰۰ بود و فاکتورهایی داشت که خیلی‌ها نداشته و ندارند. همین که آقای گل جهان شده و کریستیانو رونالدو دنبالش افتاده رکوردش را بشکند برای معرفی دایی کافی است. در تاریخ فوتبال ایران دیگر مهاجمی‌مثل علی دایی متولد نخواهد شد.

رونالدو فاصله چندانی با شکستن رکورد علی دایی ندارد و با زدن ۶ گل دیگر به او خواهد رسید؟

من یکی دوست ندارم رونالدو رکورد گلزنی علی دایی را بشکند. این رکورد به نام علی دایی و ایران است که البته اگر هم شکسته شود باز هم سال‌ها پرچم فوتبال کشورمان به خاطر آن بالا بوده است.

کریم باقری دوست صمیمی‌شما به ترکیب کادرفنی تیم ملی اضافه شد. آیا می‌تواند در این مقطع به تیم کشورمان کمک کند؟

چرا که نه؟ کریم باقری کامل ترین فوتبالیست تاریخ ایران بوده و آنهایی که کنارش بازی کرده اند این موضوع را به خوبی می‌دانند. او آدم کاربلد و مورد احترامی نزد ملی پوشان است و انشالله می‌تواند به عنوان مربی و بزرگ تر به ملی پوشان ما در بحرین خیلی کمک کند. (یکی صدایش می‌زند) ببخشید مهدی جان! من پدرم را آوردم واکسن بزنم و...

 

منبع: خبرورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر