کد خبر: 109171
A

میرزایی: تهدید مردم کمکی به افزایش مشارکت نمی‌کند

یک فعال سیاسی تاکید کرد: بعضی اظهار نظرها نه تنها از سر دلسوزی نیست بلکه تحریک‌کننده است، بعضا دیده می‌شود برخی از رسانه‌ها و دادستانی هشدار می‌دهند که نمایندگان چگونه صحبت کنند و نکنند و به کدام حوزه ورود نکنند. اعتقادم بر این است که با این رفتارها کلا پروسه انتخابات را زیر سوال می‌برند.

میرزایی: تهدید مردم کمکی به افزایش مشارکت نمی‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی درباره صحبت‌های سعید قاسمی و مرتضی آقاتهرانی مبنی بر این‌که اگر مردم و نامزدها اعتراضی در برخی از زمینه‌های انتخابات داشته باشند با آنها برخورد خواهند کرد و حتی به رئیس دولت فعلی و پیشین هم توهین‌های را داشته‌اند، گفت: طی روزهای  اخیر  شاهد چندین موضع‌گیری بودیم که هم مایه وهن مردم‌سالاری است که در قانون اساسی  بسیار روی آن تاکید شده و هم آنکه چنین رفتارهایی منجر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور آنان پای صندوق‌های نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برخی از رفتارهای تحریک‌کننده موجب برخی اتفاقات در کشور می‌شود، گفت: برخی از رفتارها بسیار تحریک‌کننده است؛ آن هم در شرایطی که نگرانی‌های جدی وجود دارد و علیرغم بعضی از دلخوری‌ها که باعث تردیدهای شده است، هنوز هستند کسانی که علاقمند به منافع کشورند و از همین رو نگاهی به حضور در عرصه انتخابات دارند.

وی تاکید کرد: این نوع موضع‌گیری‌ها حتی افراد مردد علاقمند را تحریک می‌کند و اگر هم از منظر مشارکت این موضوع را بررسی کنیم، چنین اقداماتی هیچ کمکی به انتخابات و حضور مردم پای صندوق‌های رأی نمی‌کند.

میرزایی با اشاره به مواضع دستگاه‌های امنیتی و برخی از افراد گفت: مشاهده می‌کنیم آقای اشتری فرمانده نیروی انتظامی جدیداً مواضعی گرفته‌ و گفته کسانی که درباره عدم مشارکت صحبت کنند ما برخورد می‌کنیم یا دادستان تهران در این خصوص اظهارات نگران‌کننده‌ای داشته است، در همین راستا از مسئولان می‌خواهم نگاهی عمیق‌تر داشته باشند و روی این مسائل تأمل کنند. آن چیزی که باعث عدم مشارکت و کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود این نوع موضع‌گیری‌ها است؛ نه کسانی که درباره مشارکت و یا عدم مشارکت بحث و تحلیل می‌کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره این که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم زیاد است چه اقداماتی باید انجام شود تا شاهد وقایع تلخی همچون آبان ۹۸ نباشیم، اظهار داشت: معتقدم افرادی که این موضع‌گیری‌ها را می‌کنند رفتارشان دلسوزانه نیست و باید به رفتارشان شک کرد و از سوی نهادهای خاص باید عملکردشان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی درباره این که دادستانی هشداری داده است مبنی بر این که نامزدها تخلفاتی داشته باشند و مباحثی را مطرح کنند قوه قضائیه به تخلف‌شان رسیدگی می‌کند، بیان کرد: بعضا دیده می‌شود برخی از رسانه‌ها و دادستانی هشدار می‌دهند که نامزدها و نمایندگانشان چگونه صحبت کنند و نکنند و به کدام حوزه ورود نکنند. اعتقادم بر این است که با این رفتارها کلا پروسه انتخابات را زیر سوال می‌برند.

میرزایی خاطرنشان کرد: اجازه دهند مردم خودشان قضاوت کنند، چراکه قوه تشخیص دارند. مردمی که دانشگاه‌ها و امور زندگی خود را توسعه داده‌اند، باید حقی  برای انتخاب داشته باشند.  

وی گفت: مردم سره را ناسره را تشخیص می‌دهند فرق بین شعاری که امکان عملی شدن دارد و قابل تحقق باشد را با شعارهای بدون پشتوانه و غیرعقلانی می‌دانند.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دایره انتخاب مردم را محدود نکنند. واقعا جای سوال دارد چرا کاندیداهایی را که تائید کرده‌اند و برای قوه مجریه برنامه دارد، تحقیر می‌کنند؟  آیا دوستان نمی‌دانند تحقیر کاندیداها کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند؟ حال فردا آمد و کاندیدای که امروز تحقیر می‌شود، رأی آورد. رئیس‌جمهور شد این فرد دیگر اقتداری برایش نمی‌ماند!

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر