کد خبر: 109254
A
دیده بان ایران:

آیا سعید جلیلی به «تک فرزندی» اعتقاد دارد؟

مجلس یازدهم سال گذشته با تصویب طرح «رشد جمعیت و تعالی خانواده» اعلام کرد که تلاش می کند تا نرخ باروری را (که ما می‌گوئیم نرخ باروری کلی؛ یعنی یک زن به طور متوسط در طول دوران بارداری چند فرزند به دنیا می‌آورد)، تا سال ۱۴۰۴ به ۲.۵ برسانند؛ در حال حاضر ارقام متعددی گفته می‌شود که حدود ۱.۷ تا ۲.۱ است.

آیا سعید جلیلی به «تک فرزندی» اعتقاد دارد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید جلیلی، نامزد انقلابی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفت وگو با صداوسیما و برنامه ای به نام بدون تعارف گفت که تنها یک فرزند 25 ساله دارم که در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل است. 

سعید جلیلی که طی هشت سال گذشته به عنوان رئیس جمهور دولت در سایه خودش را معرفی کرده بود، تابستان سال گذشته در جلسات دولت سایه  با اشاره به مسئله جمعیت به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت، کاهش نرخ باروری در ایران را یک عقب ماندگی جدی در این حوزه برشمرد.

جلیلی همچنین در این جلسه 31 پیشنهاد کارگروه‌های تخصصی دولت سایه برای تصحیح و تکمیل طرح جمعیت و تعالی خانواده را به حاضران در جلسه ارائه کرده بود.

گفتنی است طی سال های گذشته بسیاری از انقلابی ها با برشمردن خطرات کاهش جمعیت در گفت وگوهای متعدد از به صدا در آمدن آژیر خطر مشکلات جمعیتی در کشور از سوی مقام معظم رهبری خبر داده بودند.

به نحوی که مجلس یازدهم سال گذشته با تصویب طرح «رشد جمعیت و تعالی خانواده» اعلام کرد که تلاش می کند تا نرخ باروری را (که ما می‌گوئیم نرخ باروری کلی؛ یعنی یک زن به طور متوسط در طول دوران بارداری چند فرزند به دنیا می‌آورد)، تا سال ۱۴۰۴ به ۲.۵ برسانند؛ در حال حاضر ارقام متعددی گفته می‌شود که حدود ۱.۷ تا ۲.۱ است.

 

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر