کد خبر: 109281
A

رسانه صداوسیما اِعمال سانسور در فیلم تبلیغاتی همتی را تایید کرد

در پی پخش نشدن فیلم تبلیغاتی یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما روز چهارشنبه تلویحا تایید کرد که کمیسیون بررسی تبلیغات نامزدها خواستار «اصلاح» و سانسور فیلم تبلیغاتی عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بوده است.

رسانه صداوسیما اِعمال سانسور در فیلم تبلیغاتی همتی را تایید کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ در پی پخش نشدن فیلم تبلیغاتی یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما روز چهارشنبه تلویحا تایید کرد که کمیسیون بررسی تبلیغات نامزدها خواستار «اصلاح» و سانسور فیلم تبلیغاتی عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بوده است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «همه برنامه تلویزیونی نامزدها که به صورت ضبطی است در کمیسیون بررسی تبلیغات نامزدها بازبینی می‌شود. فیلم آقای همتی هم در روز ۱۰ خرداد به کمیسیون تحویل داده شده بود. صبح روز بعد موارد اصلاحی به نماینده آقای همتی اعلام شد.»

به گفته این منبع، «فیلم اصلاح‌شده آقای همتی ۲۰ دقیقه قبل از پخش به دست کمیسیون رسیده که عملا پخش آن بدون بررسی موارد اعمالی غیرممکن بوده است».

گفتنی است کمیسیون بررسی تبلیغات نامزدها پنج عضو دارد و ریاست آن با وزیر کشور است، ۲ نماینده از وزارت کشور، نماینده دادستان، نماینده سازمان صداوسیما و یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما اعضای ۵ نفره این شورا را تشکیل می‌دهند. نماینده شورای نگهبان هم به عنوان ناظر بدون حق رای در این کمیسیون حضور دارد.

آقای همتی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری روز گذشته صداوسیما را متهم کرده بود که فیلم تبلیغاتی‌اش را سانسور کرده است.

به گفته همتی، چند زن جوان «بی‌واسطه حرف‌های خود را در این فیلم مستند زده بودند» که صداوسیما خواستار «حذف» این بخش‌ها از فیلم شد، اما او گفته که «مخالف سانسور است» و از این رو فیلم تبلیغاتی وی پخش نشد.

او همچنین در توییتر خود نوشت:‌«دوستان اصرار دارند که بنده مستند تبلیغاتی خود را در فضای مجازی پخش کنم؛ پخش مستند از طریق صداوسیما حق قانونی بنده و مردم ایران است و در تعامل با صداوسیما بر احقاق آن پافشاری می‌کنم. بنا نیست، حق را تنها داد بزنیم و بگوییم نشد، تلاش می‌کنم حق اجرا شود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر