کد خبر: 109304
A

مجمع روحانیون مبارز از «همتی و مهرعلیزاده» حمایت نمی‌کند

مجمع روحانیون مبارز از تشکل‌های نزدیک به اصلاح طلبان به ریاست محمد خاتمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند. این مجمع همچنین از عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها به شدت انتقاد کرد.

مجمع روحانیون مبارز از «همتی و مهرعلیزاده» حمایت نمی‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالی که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان از عبدالناصر همتی و مهر علیزاده در انتخابات پیش رو مطرح شده بود، یکی از مهم‌ترین تشکل‌های این گروه سیاسی  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

این گروه با تشکیل جلسه‌ای به ریاست محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران در این باره تصمیم گرفته و آن را در بیانیه‌ای اعلام کرده است.

در بیانیه مجمع روحانیون مبارز از عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها به شدت انتقاد شده و آمده است: «تصمیم شورای محترم نگهبان با صرف نظر از هر نیّت و انگیزه‌ای که در پشت آن بوده است، بدون تردید ضربه هولناکی به اعتبار نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور زده است.»

مجمع روحانیون مبارز "مخالفت شدید خود را با این تصمیم شورای نگهبان و هر اقدامی که بر اعتبار نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند" اعلام کرده است. این تشکل حمایت از هریک از نامزدهای تاییدشده توسط شورای نگهبان را "افتادن در دامی که مهندسان انتخاباتی تدارک دیده‌اند" دانسته و به همین دلیل از آن پرهیز کرده است.

این مجمع اقدام شورای نگهبان را "ضایعه بزرگی" دانسته که "بخش عمده‌ای از مردم را از داشتن نماینده‌ای در میان کاندیداها محروم کرده است". 

در بیانیه مجمع روحانیون مبارز همچنین آمده است: «این بی‌اعتنایی بی‌سابقه به مردم واکنش‌های زیان‌باری را در پی خواهد داشت که کاهش مشارکت در انتخابات یکی از آن‌ها خواهد بود.»

گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری در ایران روز جمعه ۲۸ خرداد و با شرکت هفت نامزد تایید شده از سوی شورای نگهبان برگزار می‌شود.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر