کد خبر: 109356
A

نماینده مجلس: همتی اساسا نباید نامزد انتخابات می شد چون یکی از بانیان وضع موجود است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرایط مناظره ها خوب پیش برود، سوالات کارشناسی می تواند عاملان وضع موجود کشور را به چالش بکشد تا افکار عمومی تنویر شوند که اعضای ستاد اقتصادی دولت مانند آقای همتی، چه نقشی در شرایط امروز معیشت مردم داشتند.

نماینده مجلس: همتی اساسا نباید نامزد انتخابات می شد چون یکی از بانیان وضع موجود است

به گزارش دیده بان ایران؛ «سید البرز حسینی»،سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنها که بانیان وضع موجود کشور هستند اساسا نباید وارد کاندید انتخابات ریاست جمهوری می شدند گفت: کسی که متولی وضع موجود کشور بوده و تصمیماتش در طول سالهای اخیر اثر وضعی منفی در کشور گذاشته است چه اقداماتی می تواند برای اصلاح وضع موجود انجام دهد.

وی با بیان اینکه آقای همتی باید پاسخگوی اوضاع اقتصادی نابسامان کشور باشد تصریح کرد: وقتی وی از سوی رئیس جمهور حکم ریاست بانک مرکزی را گرفته است بدون شک اختیاراتی به وی تفیض شده؛ اگر مدعی است که اختیار نداشته نباید مسئولیت کار را قبول می کرد؛ نمی شود کسی مدیر شود اما اختیاری در ادامه مجموعه زیر نظر خود نداشته باشد.

نماینده مردم خدابنده با اشاره به اینکه همتی باید درباره ارز 4200 تومانی توضیح دهد تصریح کرد: اینکه ارز 4200 تومانی به برخی افراد خاص داده شود و نهاده با ارز 4200 تومانی وارد کشور شود اما مرغ 35 هزار تومانی به دست مردم برسد موضوعی است که آقای همتی به عنوان متولی این مسئله باید پاسخ دهد.

حسینی با بیان اینکه اگر کسی از همتی ادعا کند که در به وجود آمده وضع فعلی نقشی نداشته فرار رو به جلو و دهن کجی کردن به مردم است تصریح کرد: یقینا با اطلاع از حیطه اختیارات رئیس بانک مرکزی براساس قانون این مسئولیت را قبول کرده است بنابراین تصمیمات وی در شرایط امروز اقتصادی تاثیر گذار بوده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه همتی جز اشخاص شاخص تصمیم گیر و اظهارنظر کننده در تیم اقتصادی دولت بوده است ادامه داد: نظرات وی بدون شک در تصمیمات اقتصادی دولت اثرگذار بوده اگر آقای همتی خلاف این ادعا را دارد بگوید در کدام یک از مذاکرات هیئت دولت با سیاست های اقتصادی دولت مخالفت کرده اما رئیس جمهور به آن توجه نکرده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به اینکه گود رقابت های انتخاباتی اتفاقا فرصتی است که عاملان وضع موجود کشور نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند تاکید کرد: اگر شرایط مناظره ها خوب پیش برود سوالات کارشناسی می تواند عاملان وضع موجود کشور را به چالش کشیده تا افکار عمومی تنویر شوند که اعضای ستاد اقتصادی دولت که امثال رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد از اعضای اصلی آن هستند چه نقشی در شرایط امروز معیشت مردم داشتند.

حسینی با اشاره به اینکه متاسفانه فرار از پاسخگویی و فرافکنی به بهانه نداشتن اختیار نه تنها از سوی معاونان و وزار و رئیس کل بانک مرکزی بلکه از سوی رئیس جمهور نیز مطرح می شود گفت: وقتی دوره مسئولیت روسای جمهور هم به پایان می رسد مدعی می شوند که اختیار نداشتیم در حالی که اختیار رئیس جمهور هم در قانون به طور شفاف و صریح ذکر شده است کسی نمی تواند ادعا کند اختیار نداشته است.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر