کد خبر: 109554
A

فعال سیاسی اصولگرا: حصر موسوی و کروبی به اصرار حسن روحانی بود

غلامرضا خواجه سروی در همایش «نسل تحول» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: حصر موسوی و کروبی با اصرار خود حسن روحانی بود؛ این در حالی است که وی برای رأی آوردن گفت که ما برای حصر اقداماتی انجام می‌دهیم. درباره فیلترینگ فضای مجازی هم به همین منوال است در حالی که سید ابراهیم رئیسی فضای مجازی را یک فرصت می‌داند.

فعال سیاسی اصولگرا: حصر موسوی و کروبی به اصرار حسن روحانی بود

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا خواجه سروی در همایش «نسل تحول» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که ظهر روز گذشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: زیر بنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی نه شرقی و نه غربی است که از ابداعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بوده و پایه آن نفی سبیل و توحید است.

وی ادامه داد: نفی سبیل در عرصه سیاست بدین معنی است که یک قدرت قاهر داریم و آن خداوند است و باقی قدرت‌ها هیچ و پوچ هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اذعان کرد: اگر اصل نه شرقی و نه غربی را ملاک قرار بدهیم، بدین معناست که اساساً با هیچ کشوری خواهان جنگ نیستیم و روابط ما بر اصول صلح‌آمیز خواهد بود. اساساً نه شرقی و نه غربی به معنای عدم وابستگی ایران به هیچ کشوری است.

خواجه سروی بیان کرد: دولتی که آقای رئیسی مد نظر دارند در حوزه سیاست خارجی به دنبال این است که از یک‌جانبه‌گرایی با آمریکا و غرب خارج شده و ابتکار عمل، محور آن شود. ما ۱۵ کشور مهم همسایه داریم که می‌توانیم از آنها در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم. به مدد شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه تبدیل شده که می‌توانیم از این فرصت بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه مسائل سیاست خارجی گفت: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم در مذاکرات به دنبال التماس بودند و این باعث از دست دادن منافع جمهوری اسلامی شد که این موضوع در دولت احتمالی آینده تغییر خواهد کرد. دولت احتمالی آینده اهل مذاکرات خواهد بود ولی نه با تیم مذاکره‌ای که منافعش در غرب است. وزیر خارجه کنونی، در مجلس اعلام کرد که طبق برجام تحریم‌ها باید لغو شود؛ درصورتی که اصلاً چنین چیزی در برجام نیامده بود.

خواجه سروی در پاسخ به سؤال دانشجویان درباره مسئله آزاداندیشی و بسترهای فضای مجازی بیان کرد: حصر موسوی و کروبی با اصرار خود حسن روحانی بود؛ این در حالی است که وی برای رأی آوردن گفت که ما برای حصر اقداماتی انجام می‌دهیم. درباره فیلترینگ فضای مجازی هم به همین منوال است در حالی که سید ابراهیم رئیسی فضای مجازی را یک فرصت می‌داند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر