کد خبر: 109598
A

احمدی نژاد: برخی می گویند ما می خواهیم انقلاب خالص شود!

نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: آن عده ای که در مقاطع گوناگون اصرار دارند مردم را کنار بزنند و دائم کنار زدن مردم را توجیه می کنند، نمی ترسند که یک روزی مردم همین کار را با آنها بکنند؟ می گویند ما می خواهیم انقلاب خالص شود! ما هم همین را می خواهیم. ان شاء الله انقلاب خالص خواهد شد. دعا کنید.

احمدی نژاد: برخی می گویند ما می خواهیم انقلاب خالص شود!

به گزارش دیده بان ایران؛  محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال حجت الاسلام شریفی، مدیر سایت "سردار" توضیحاتی ارائه کرد که متن آن در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یده

همان طور که اشاره کردید تصمیم، تصمیم نادرستی است. با هیچیک از موازین قانون اساسی و حقوق اساسی مردم، انطباق ندارد بلکه در نقطه مقابل آن است.

روزی که برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم، مطالب را آنجا به صراحت اعلام کردم. گفتم در برابر درخواست های گسترده و بسیار قاطع و عمیق مردم، من امکان مقاومت نداشتم و بار سنگینی را بر دوشم احساس کردم و برای ثبت نام رفتم. در واقع مطالبه مردم بنده را وادار به ثبت نام کرد.

آنجا شرایط کشور را تشریح کردم که چه وضعی هست، مشکلات مردم را بیان کردم و به صراحت گفتم که اگر ردصلاحیت کنند، این بار حتما در انتخابات شرکت نمی کنم و از کسی هم حمایت نخواهم کرد.

بعد از آن بحث هایی کردند که عمق فاجعه را بیشتر نشان داد. به صراحت اعلام کردند که مشارکت مردم چیز مهمی نیست و تاثیری در مشروعیت نمی گذارد. این حرف واقعا فاجعه است. یعنی کسانی باشند که جای مردم تصمیم می گیرند و می گویند مشارکت مردم اهمیتی ندارد، تاثیری در کار ما ندارد. خب اگر اینگونه است پس انقلاب، بعد از انقلاب، قانون اساسی و تعهدات چه می شود؟ اصلا خود مکتب ما که مکتب مردم است، مکتب مشارکت مردم است، مکتب مسئولیت همگانی ست، مکتب آزادی و عدالت است، مکتب تک تک انسان ها برای انتخاب کردن و آزاد شدن است، اینها کجا می رود!؟ چه شد؟

طبق قانون اساسی، انتخاب رئیس جمهور با رای مستقیم مردم است، دو مرحله ای نداریم. یک عده رسما نشسته اند و می گویند ما اول یک انتخابی می کنیم! یا می گویند احراز نکردیم! این حرف ها به لحاظ حقوقی بسیار بسیار بی مبناست و خلاف حقوق اساسی است.

بالاخره مردم ایران بزرگواری کردند و دو بار به من رای دادند یعنی من دو بار احراز صلاحیت شده ام. حالا می گویند رد شدی! برای چه رد شدم؟ دلیلش را بیاورید. من در پیام ویدئویی اعلام کردم، گفتم مگر من تخلفی کردم؟ مال کسی را خوردم؟ سوءاستفاده کردم؟ بی عرضه بودم؟ کار نکردم؟ موضوع چیست؟ ما تلاش نکردیم عدالت را برپا کنیم؟ ارزش های انقلاب را سر دست نگرفتیم؟ قانون اساسی را پایبند نبودیم؟ عمران و آبادی نکردیم؟ به مردم نرسیدیم؟ دلیلش چه بوده؟ همین طوری می گویند ما احراز نکردیم!

می گویند ممکن است آدم های خوبی هم باشند ولی ما نتوانستیم احراز کنیم! خب اگر شما نمی توانید صلاحیت افراد را تشخیص بدهید، آن هم کسی مثل من که بچه پنجم دبستانی هم مرا می شناسد، همه ایرانی ها مرا می شناسند، حالا خوب یا بد، موافق یا مخالف! همه مرا می شناسند، اینطور نیست که ناشناخته باشم که بخواهند بگویند ناشناخته بوده و اطلاعاتی از او نداشتیم! همه چیز من مشخص است.

اعلام کردم که باید بیایند در تلویزیون در برنامه زنده، با حضور خود من، با سند و مدرک دلایل را اعلام کنند. این حق مردم است. بس است دیگر! همین طوری می گویند ما احراز نکردیم! این یعنی چه؟ مسئولیت شما چیست؟ سرنوشت کشور را دارید رقم می زنید ولی به هیچکس پاسخگو نیستید، چیزی نمی گویید. این روش از بنیان غلط است. نه ملت برای این انقلاب کردند نه قانون اساسی چنین چیزی را گفته است. خودشان برای خودشان اختیارات تعریف کرده اند! این غلط است.

من دلسوز خود آنها، دلسوز کشور و انقلاب هستم. دارم شرایط کشور را می بینم. همین کارها را کرده اند که وضع کشور اینگونه شده است، با همین مسیری که دائما مردم را کنار زدند. ببینید مردم چه می خواهند، مردم را آزاد بگذارید تا خودشان انتخاب کنند. هر کسی را که مردم انتخاب کردند، همه تبعیت کنند.

در استدلال هایی که کردند مطلقا هیچ منطق حقوقی قابل قبولی وجود ندارد. یک راه بیشتر وجود ندارد، بیایند مستندات خودشان را اعلام کنند، بنده هم حضور پیدا می کنم و پاسخ می دهم، ملت هم قضاوت کند. بعد می گویند ما بخاطر خودشان اعلام نمی کنیم! ما می گوییم اعلام کنید، اگر چیزی هست اعلام کنید. به این شکل که خیلی بدتر است. شما خیلی از افراد را رد کردید و همه را در افکار عمومی متهم کردید.

حالا مردم مرا کامل می شناسند ولی خیلی از این دوستان را مردم کامل نمی شناسند، شما آنها را متهم کردید، این کار خلاف قانون اساسی است. این روش غلطی است که می گویند ما به خودشان می گوییم! نخیر! مال من را با این شرط اعلام کنید؛ برنامه زنده با حضور خود من، بیایند، بحث کنیم، دفاع کنند و من هم پاسخ بدهم. گرچه که من می دانم هیچ چیزی وجود ندارد. فقط یکسری نظرات شخصی است. می گویند ما احراز نکردیم! چه چیزی را احراز نکردید!؟

نمی خواهم وارد این شوم که حالا که احراز نکردید، اصلا توانایی این کار را دارید؟ تاکنون مدیریت کردید؟ کشور اداره کردید؟ یک بخشی از کشور را اداره کردید؟ می دانید یعنی چه؟ همین طوری که نمی شود گفت من مدیر و مدبر بودن افراد را احراز نکردم! نمی شود که! حالا من نمی خواهم راجع به نتیجه کارشان و افرادی که اعلام کردند مطلبی بگویم، به هر حال مردم دارند می بینند و قضاوت می کنند.

راه روشن است؛ یا باید مردم تصمیم گیر باشند یا عده ای جای مردم تصمیم بگیرند که بنظرم مورد دوم غلط است، ما هیچ میثاقی روی این نداریم. هیچ اصلی از قانون اساسی این را نگفته و ملت هیچگاه به آن رای نداده است که دیگران بجای ما تصمیم بگیرند و انتخاب کنند. این ها را باید اصلاح کرد تا شرایط کشور درست شود.

بالاخره همه عضو همین کشور هستیم، هموطن و انسان هستیم. کشور را همه با هم باید درست کنیم و شرط آن هم این است که هر چه مردم می خواهند، همان بشود. ملت ایران نشان داده است که همیشه برآیند تصمیماتش، تصمیمات مثبت، به نفع کشور، آرمان ها، انقلاب، اقتصاد، عدالت، آزادی و کرامت بوده است. اصرار به اینکه مردم را کنار بزنند، هیچ وجهی ندارد. نه وجه انقلابی، نه دینی، نه ایرانی، نه مکتبی و نه انسانی دارد بلکه نقطه مقابل اینهاست. من امیدوارم خودشان و این مسیر را اصلاح کنند.

آن عده ای که در مقاطع گوناگون اصرار دارند مردم را کنار بزنند و دائم کنار زدن مردم را توجیه می کنند، نمی ترسند که یک روزی مردم همین کار را با آنها بکنند؟ می گویند ما می خواهیم انقلاب خالص شود! ما هم همین را می خواهیم. ان شاء الله انقلاب خالص خواهد شد. دعا کنید.

اینها بحث شخصی نیست، مردم باید بدانند من چه کسی هستم. بیایند اعلام کنند، بنده هم توضیح بدهم، حرف بزنم، بحث کنیم. این حق مردم است. زندگی مرا همه مردم می دانند. هیچکس نمی تواند یک کلمه اضافه یا کم کند. من یک آدم معمولی هستم که با همین مردم زندگی کردم، مردم هم زیر و بم زندگی ما تا کوچکترین جزئیات آن را می دانند. بنظرم یک تصمیم سیاسی گرفتند، این تصمیم حقوقی نیست، بر اساس قانون اساسی نیست، تصمیم انقلابی و مردمی نیست. عده زیادی را هم همین طوری رد کردند. چند تا وزیر رد شدند. چطور شما تشخیص دادید که این وزرا مدیر و مدبر نیستند؟ معیارهایتان را بگویید. بگویید مردم ما با این متر اندازه گیری کردیم. متری را بگویید که اکثریت مردم بگویند متر خوبی بود. فقط می گویند ما احراز نکردیم. اگر توانایی احراز را ندارید، چرا آنجا نشسته اید؟ اگر معیاری دارید اعلام کنید. بحث روشن است، این حق مردم است و همه باید پای آن بایستند و بخواهیم که یک بار برای همیشه این مسئله در کشور حل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر