کد خبر: 109619
A

دکتر مردانی: تنها کمتر از ۱.۵ درصد مردم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند

عضو علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: تنها کمتر از ۱.۵ درصد کشور هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و ایمنی دسته جمعی با واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه محقق می‌شود که در آن صورت مسافرت امکان‌پذیر خواهد شد.

دکتر مردانی: تنها کمتر از ۱.۵ درصد مردم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود مردانی، گفت: واکسیناسیونی که انجام شده در ایجاد اپیدمی‌ها و جلوگیری از آن نقش ندارد و باید توجه کنیم که افرادی که هر دو دوز را زده‌اند، هنوز کمتر از ۱.۵ درصد جامعه هستند.

وی افزود: بنابراین نمی‌توانیم بر واکسیناسیون تکیه کنیم و تنها راه ما برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری است.

عضو علمی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در صورتی که پروتکل‌ها اجرا نشود، امکان بروز پیک‌های پنجم، ششم یا هفتم نیز هست.

مردانی بیان کرد: تمام دنیا شاهد آن هستند که سفرها و مراودات نقش بسیار عمده‌ای در انتقال، شیوع و پیک‌های بیماری کرونا دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که « چقدر می‌توانستیم ممنوعیت‌های تردد را جدی‌تر اعمال کنیم؟» گفت: این به مسئولان اجرایی باز می‌گردد، ما مسائل علمی را به آنها می‌گوییم ولی اینکه چقدر عمل کنند به خودشان بر می‌گردد.

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: کشور دو سال است که با این بیماری درگیر شده و با وجود پیک‌های یک تا چهار هنوز موج اول بیماری فروکش نکرده است که وارد موج دوم شده باشیم و همچنان وضعیت یکنواخت و شیوع کرونا حاکم است.

وی افزود: رعایت پروتکل‌ها می‌تواند پیک‌ها را به عقب بیندازد تا ما بتوانیم انرژی خود را بر واکسیناسیون بگذاریم و ایمنی دسته جمعی ایجاد کنیم و برای جلوگیری از انتشار حداقل ۷۰ درصد جامعه واکسن نیاز دارند./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر