کد خبر: 109648
A

پلیس فتا: انتشار صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها، جرم است

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از کاربران خواست که از انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی و تخریبی علیه نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.

پلیس فتا: انتشار صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها، جرم است

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از کاربران خواست که از انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی و تخریبی علیه نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.

سرهنگ علی‌محمد رجبی با تاکید بر اینکه درانتخابات پیش رو بیش از هر زمان دیگری تبلیغات در فضای مجازی جریان دارد، گفت: از این رو کاربران باید بدانند که انتشار آگاهانه مطالب در این فضا، ضامن فضای مجازی سالم و انتخاباتی پر شکوه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است کاربران از انتشار و بازنشر هرگونه محتوای تبلیغاتی و تخریبی علیه نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند، گفت: طرح اتهامات اثبات نشده، تخریب و ... از جمله مواردی است که نباید از سوی کاربران انجام شود.

رجبی با بیان اینکه بر اساس مواد مختلف قانون مجازات اسلامی، قانون مطبوعات و قانون انتخابات کشور انجام یکسری اقدامات در ایام انتخابات جرم است، گفت: ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با انجام اقداماتی در فضای مجازی آرامش و شور انتخاباتی را تحت تاثیر قراردهند. از این رو افراد و کاربران فضای مجازی باید بدانند که انتشار صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها، دسترسی غیرمجاز و تخریب تارنماها و پست الکترونیکی نامزدها و تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی نیز از دیگر اقدامات مجرمانه در مورد انتخابات است.

به گفته رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا، امکان پیگیرد قانونی این موارد در فضای مجازی وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر