کد خبر: 109828
A

پیش بینی هواشناسی/ منتظر گرمای ۴۰ درجه در تهران و ۵۰ درجه در مرکز و شرق کشور باشید

هفته آینده دمای ۵۰ درجه ، اینبار به سراغ دشت لوت و کویر مرکزی ایران خواهد رفت اوج گرما در مرکز و شرق کشور خواهد بود دشتهای جنوبی البرز، از جمله پایتخت هم شاهد افزایش ۳ - ۵ درجه ای دما خواهند بود

پیش بینی هواشناسی/ منتظر گرمای ۴۰ درجه در تهران و ۵۰ درجه در مرکز و شرق کشور باشید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد اصغری کارشناسش هواشناسی با اشاره به نوسان‌های دمایی این روز‌ها  گفت:  آخر این هفته گرما پیش رو داریم و هم در روز‌های هفته آینده هوای نسبتاً گرمی حاکم خواهد بود؛ اگر باز هم شنیدید مثلاً در تهران حداکثر دما به ۳۹ درجه رسیده، یا در بخش جنوبی کشور ۵۰ درجه را رد کرده ایم اصلا تعجب نکنید.

اصغری گفت: الگوی نقشه‌های بلند مدت نشان می‌دهد مثل روز‌های گذشته در سواحل دریای خزر باید منتظر وقوع بارش از پنجشنبه یعنی روز بیستم خرداد باشیم.

کارشناس هواشناسی ضمن ابراز نگرانی درباره جو شمال غرب کشور ادامه داد: تجربه نشان داده است در شمال آذربایجان‌شرقی، رگبار‌های شدید می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب‌ها را به همراه داشته باشد. در برخی مناطق استان اردبیل و خراسان شمالی هم همین وضع حاکم خواهد بود؛ اما هشداری که ما امروز صادر کردیم برای جنوب شرقی کشور هست.
اصغری تصریح کرد: هموطنان ما در سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب و همین‌طور شمال استان هرمزگان مثل میناب و بشاگرد و حاجی آباد و در بخش‌های جنوبی استان کرمان مثل بافق و بم بدانند شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر در حد جاری شدن روان آب مهیاست.
اصغری همچنین به وزش باد اشاره کرد و گفت: در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و همین طور در جنوب غربی کشور یعنی خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش کیفیت دید همراه خواهد بود.
اصغری در پایان افزود: وزش باد موجب می‌شود که آب‌های خلیج فارس همینطور منتهی الیه جنوب شرق کشور یعنی سواحل دریای عمان هم متلاطم و مواج باشد؛ ارتفاع موج می‌تواند در مناطق فراساحل تا دو نیم متر هم برسد؛ کسانی که کسب و کارشان دریایی است این موضوع را در ذهن داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر