کد خبر: 109848
A

کرونای هندی می تواند به افراد واکسینه شده سرایت کند

تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، بررسی‌های «مؤسسه علم پزشکی همه هند» (AIIMS) نشان داد گونه دلتای ویروس کرونا می‌تواند حتی پس از آن که افراد یک یا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، آن‌ها را مبتلا کند

کرونای هندی می تواند به افراد واکسینه شده سرایت کند

به گزارش سایت دیده بان ایران  به نقل از تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، بررسی‌های «مؤسسه علم پزشکی همه هند» (AIIMS) نشان داد گونه دلتای ویروس کرونا می‌تواند حتی پس از آن که افراد یک یا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، آن‌ها را مبتلا کند.

به گفته مقامات بهداشتی تایلند، گونه دلتا که ابتدا در اکتبر ۲۰۲۰ (حدوداً مهر گذشته) در هند شناسایی شد، به تایلند سرایت و مردم ۱۱ استان از ۷۷ استان تایلند را مبتلا کرد.

گزارش «مؤسسه علم پزشکی همه هند» که در دهلی نو پایتخت هند مستقر است، نشان داد گونه دلتا در اکثر بیماران مبتلا به ویروس کرونا که پیش از ابتلا، واکسینه شده بودند، پیدا شده است.

محققان نمونه‌های ویروس گرفته شده از ۳۶ بیمار کووید-۱۹ را که پس از واکسینه شدن، مبتلا شدند، تحلیل کردند و دریافتند ۲۳ تن از آن‌ها به گونه دلتا آلوده شده اند که ۶۳ درصد بیماران آزمایش شده را تشکیل می‌دهند. از این ۳۶ بیمار، ۱۹ تن یک دوز و ۱۷ تن بقیه دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند. بدین ترتیب، محققان نتیجه گیری کردند این گونه حتی برای افرادی که واکسینه شده اند، نیز هنوز بسیار واگیردار است.

این مطالعات در مجموع، ۶۳ بیمار مبتلا شده پس از واکسیناسیون را شامل شد. بر اساس این گزارش، ده تن از این بیماران با واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) که در هند تولید شده است، و ۵۳ تن دیگر با واکسن کوواکسین (Covaxin) ساخته شده در هند، واکسینه شده بودند. میانگین سن این بیماران ۳۷ سال بود و ۴۱ تن از آنان مرد و ۲۲ تن زن بودند.

با وجود این، محققان گفتند هیچ مورد مرگی در میان این بیماران گزارش نشد که نشان می‌دهند کارآیی واکسن درصد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد. اکثر این بیماران به مدت پنج تا هفت روز، از تب بالا رنج بردند، اما عوارض دیگری وجود نداشت. بر اساس این گزارش، ۲۴ تن از این بیماران، کارکنان بخش پزشکی و ۱۳ تن از کارمندان همان بیمارستان هستند.

تا روز پنجشنبه، ۲۹ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۲۱ تن در هند به کووید-۱۹ مبتلا شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر