کد خبر: 109883
A

احمدی نژاد: معاون وقت وزیر اطلاعات «لوازم آرایش» به داخل کشور قاچاق می کرد

رئیس دولت دهم گفت: ما در دولت بودیم، یک روز استاندار بوشهر تماس گرفت و گفت مدیر کل گمرک آمده اینجا و استعفا داده و می گوید من دیگر کار نمی کنم. گفتم موضوع چیست؟ چرا کار نمی کند؟ گفت مدیرکل گمرک می گوید یک نهاد امنیتی آمده اینجا تحت عنوان اینکه ما می خواهیم کالاهای حساس تحریمی را وارد کشور بکنیم، هر هفته ۲۰ الی ۲۵ تا ۵۰ تا کانتینر دربسته وارد می کند و اجازه نمی دهد ما آنها را بازرسی کنیم و کالا را با اسناد آن تطبیق بدهیم.

احمدی نژاد: معاون وقت وزیر اطلاعات «لوازم آرایش» به داخل کشور قاچاق می کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود احمدی نژاد در تازه ترین گفت وگوی رسانه ای خودش درباره مشکلات دوران ریاست جمهوری اش گفت: 

ما در دولت بودیم، یک روز استاندار بوشهر تماس گرفت و گفت مدیر کل گمرک آمده اینجا و استعفا داده و می گوید من دیگر کار نمی کنم. گفتم موضوع چیست؟ چرا کار نمی کند؟ گفت مدیرکل گمرک می گوید یک نهاد امنیتی آمده اینجا تحت عنوان اینکه ما می خواهیم کالاهای حساس تحریمی را وارد کشور بکنیم، هر هفته ۲۰ الی ۲۵ تا ۵۰ تا کانتینر دربسته وارد می کند و اجازه نمی دهد ما آنها را بازرسی کنیم و کالا را با اسناد آن تطبیق بدهیم. بالاخره ماموران گمرک حساس می شوند، مگر چقدر کالای سری و قطعات محرمانه در کشور مصرف دارد؟ 

یکبار علی‌رغم فشار آن مامورین امنیتی و اطلاعاتی، بسته ها را باز می کنند و می بینند لوازم آرایشی است. آنها می‌گویند اشتباه شده است! مسئولین گمرک می گویند پس بقیه اش چی؟ آنها همه‌اش لوازم آرایشی است. می‌آیند تعهد می دهند که دیگر تکرار نکنند. یک مدت می گذرد ولی همینطور این کانتینرها وارد کشور می‌شود. باز یکی از بسته ها را باز می کنند و می بینند لوازم آرایشی است! می گویند پس آن کالاهای حساس تحریمی کجاست؟

مدیر باشرفِ با تعهدِ گمرک می گوید من دیگر کار نمی کنم. می گوید من برای مردم عادی که می خواهند یک یخچال یا تلویزیون از ته لنج بیاورند سخت گیری می کنم اما یک مامور امنیتی یا نهاد امنیتی ـ اطلاعاتی می آید همینطور هفته ای ۵۰ تا کانتینر لوازم آرایشی وارد کشور می کند و ما نمی توانیم جلویش را بگیریم. خود من برخورد کردم و گفتم آن معاون باید عوض شود . برکنار شود. مشخص شد که یک معاون وزیر اطلاعات پشت او هست که برای من خیلی سخت بود. من دستور دادم که باید عزل شود. یکی از مشکلات ما در آن دوران این بود که ما می گفتیم باید عزل شود و بعد می رفتند جاهای دیگر، اجازه می گرفتند که عزل نشوند!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر