کد خبر: 109988
A

فعال سیاسی اصولگرا: ما بدمان نمی‌آید که اصلاح‌طلبان از «همتی با مهرعلیزاده» حمایت کنند

واعظ آشتیانی گفت: «روحیه آقایان همتی و مهرعلیزاده نمایانگر چهره واقعی دولت آقای روحانی است. آقای روحانی هم هیچگاه صدای منتقدان را نشنید و حتی منتقدان را با زشت‌ترین الفاظ خطاب می‌کرد. البته هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد اما بعد از هشت سال باید مجموعه عملکرد دولت را سنجید که قضاوت افکار عمومی نسبت به دولت منفی است».

فعال سیاسی اصولگرا: ما بدمان نمی‌آید که اصلاح‌طلبان از «همتی با مهرعلیزاده» حمایت کنند

به گزارش دیده بان ایران؛  آخرین مناظره ریاست‌جمهوری 1400 هم برگزار شد و کمتر از یک هفته دیگر هم روز انتخابات فرا می‌رسد. حالا باید دید که این سه مناظره و به خصوص مناظره سوم چه‌قدر بر میزان آراء نامزدها تأثیرگذار بود؟

امیررضا واعظ آشتیانی، در تحلیل مناظره آخر انتخاباتی به «نامه‌نیوز» گفت: «در مجموع مناظره‌ها باید گفت که آقای رئیسی اخلاق‌مدار از دیگران بود که این موضوع را می‌شود متعاقب دو مناظره پیشین در میان نظرات مردم مشاهده کرد. دو نامزد اصلاح‌طلب به ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن علیه آقای رئیسی حمله کردند و واقعا بداخلاقی انتخاباتی به خرج دادند اما به هر حال برخی مأموریت داشتند تا او را تخریب کنند».

او ادامه داد: «پیش از برگزاری مناظره‌ها برخی نامزدها را افرادی آرام می‌پنداشتیم و در مجموع تصور می‌کردیم، شاهد مناظره‌هایی بدون تنش، برنامه‌محور و مبتنی بر احترام متقابل باشیم که متأسفانه نبودیم. البته باید بگویم که چنین فضایی با اتهام‌زنی‌ها و تخریب‌های دو نامزد اصلاح‌طلب آغاز شد؛ افرادی که شریک اتفاقات هشت‌ساله بودند و برای فرار از پاسخگویی با الفاظ و کلماتی غیرمنطقی نامزدهای اصولگرا و خاصه آقای رئیسی را خطاب قرار می‌دادند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «روحیه آقایان همتی و مهرعلیزاده نمایانگر چهره واقعی دولت آقای روحانی است. آقای روحانی هم هیچگاه صدای منتقدان را نشنید و حتی منتقدان را با زشت‌ترین الفاظ خطاب می‌کرد. البته هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد اما بعد از هشت سال باید مجموعه عملکرد دولت را سنجید که قضاوت افکار عمومی نسبت به دولت منفی است».

او درباره شرایط کلی نامزدها در انتخابات اظهار کرد: «من تصور می‌کنم بعد از این سه مناظره وضعیت آقای رئیسی بهتر از گذشته شده است و هرچه دو نامزد اصلاح‌طلب علیه او حمله کردند، نتیجه معکوس داد و مردم نگاه بهتری به آقای رئیسی پیدا کردند».

واعظ آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا نامزدهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار می‌روند یا خیر، تصریح کرد: «تحلیل من این است که تعداد قابل توجهی از نامزدهای اصولگرا که در خانواده بزرگ انقلابی‌ها و اصولگرایان می‌گنجند، به نفع آقای رئیسی کنار می‌روند زیرا همه می‌دانند عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، عرصه ریسک نیست و حتما باعث شکسته‌شدن آراء نمی‌شوند».

او در پایان درباره وضعیت جبهه اصلاحات نسبت به حمایت از یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب گفت: «اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند اندک آبروی باقی‌مانده‌شان هم از بین برود باید از آقای همتی یا مهرعلیزاده حمایت کنند. آقای همتی تکلیفش معلوم است و همه می‌دانند او چه عملکردی داشت. آقای همتی دلار 10 تا 12 هزار تومانی را تحویل گرفت و اکنون دلار بالای 20هزار تومان است. او اگر بیشتر از آقای سیف مقصر نباشد حتما کمتر از او هم مقصر نیست. آقای همتی مدام می‌گوید من اقتصاددان هستم؛ اگر قرار باشد هر فردی که دکتری اقتصاد داشت بتواند رئیس‌جمهوری شود، اکنون همه استاتید اقتصاد در دانشگاه‌ها که بیشتر از آقای همتی از اقتصاد می‌دانند، باید رئیس‌جمهور شوند! کشور با مدیریت خوب و شایسته‌سالاری اداره می‌شود. مگر یک زمانی آقای روحانی مدعی نبود من حقوق‌دان هستم؟ آیا دولت آقای روحانی قانون‌مدار بود؟ حتما نبود؛ بنابراین نه آقای همتی و نه آقای مهرعلیزاده هیچ‌کدام رأی ویژه‌ای ندارند. البته ما بدمان نمی‌آید که اصلاح‌طلبان از یکی از آنها حمایت کنند. دوست داریم حمایت کنند تا مشخص شود که چه‌قدر در میان مردم رأی دارند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر