کد خبر: 110076
A

نویسنده گاندو: مهرعلیزاده کلاً تعطیل است/ رئیس جمهور آینده باید «آدم» باشد

آرش قادری نویسنده سریال پرحاشیه گاندو گفت: انتظار من از رئیس جمهور آینده این است که واقعاً آدم باشد یعنی آدم بودن همان واژه واقعی آدم بودن است صادقانه رفتار کند، حتی اگر در جایی محدودیتی دارد بیاید و با مردم مطرح کند و بگوید که من می خواهم این کار را انجام دهم اما نمی گذارند. ادعایی که خیلی از این ها دارند و می گویند که نمی گذارند ما این کار را انجام دهیم همین را به مردم بگویید مثلاً می گویند ما نمی توانستیم بگوییم، چرا نمی توانستید؟ چرا وقتی که رأی جمع می کردید اعلام نکردید که جرأت حرف زدن ندارید؟

نویسنده گاندو:  مهرعلیزاده کلاً تعطیل است/  رئیس جمهور آینده باید «آدم» باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ نویسنده سریال "گاندو" گفت: من هرگز مردم را به شرکت در انتخابات دعوت نمی کنم چون اگر مردم در این همه سال به این نتیجه رسیده اند که رأی بدهند فایده دارد که الآن هم رسیده اند.

آرش قادری ادامه داد: ما هرگاه در شغل خودمان توصیه کردیم و بعد نتیجه ای که مردم می خواستند به دست نیامده ما بدهکار شده ایم برای همین پیشنهادی که دارم این است که فقط نظر خودم را بگویم.
 
وی افزود: من در انتخابات شرکت می کنم از زمانی که سن قانونی شرکت در انتخابات را پیدا کرده ام که به یاد ندارم که چند دوره شده است در همه بخش هایی که می شده در انتخابات مختلف شرکت کرده ام و همیشه هم رأی داده ام و غالباً هم از رایی که داده ام؛ خیلی راضی نبوده ام ولی رأی داده ام و هیچ وقت نبوده که کاندیدایی که من انتخاب کردم چه در ریاست جمهوری و چه در مجلس آن کسی باشد که من دلم می خواهد ولی هم چنان رأی می دهم.
 
این هنرمند مطرح کشوری تصریح کرد: الآن هم تصمیم من برای رأی دادن قطعی است و اطرافیان خود من که نزدیکم هستند همه می دادند و وقتی نظر من را پرسیدند گفتم نظر من این است و احتمالاً کاندید مورد نظر من هم این است ولی اینکه به دیگران توصیه کنم هرگز چون قبلاً این کار را کرده ام و مجبور شدم که جواب پس بدهم.
 
قادری گفت: وقتی انتخابات حداقل بین چند نفر میسر می شود بهتر از این است که بعداً بدون اینکه ردی داده باشم بخواهند نسبت به من پاسخگو باشند و بگویند که چرا این کار را کردم و چرا آن کار را نکردم، اگر من رأی نداده باشم و مشارکتی در انتخاب کسی نداشته باشم نمی توانم از او پاسخی بخواهم که این نظر شخصی من است.
 
وی ادامه داد: اما در دوره های قبلی من رأی دادم من خودم به آقای روحانی رأی دادم و بعد پشیمان شدم و من در آن موقع به خیلی ها پیشنهاد کردم که به آقای روحانی رأی بدهند که فکر می کردم گزینه مناسبی هستند و بعد به این نتیجه رسیدم که نه تنها خودم اشتباه فکر کردم بلکه در تشویق دیگران با رأی دادن به آقای روحانی هم اشتباه کرده بودم.
 
نویسنده سریال "ماتادور" افزود: اما حداقل از این دوره به این نتیجه رسیدم که اگر از من بپرسند که رأی می دهی یا خیر حقیقت را می گویم: بله من رای می دهم اما اینکه دیگران رأی می دهند یا خیر؛  به نظر من منطق آن ها هر منطقی باشد که من می بینم که ما مشارکت می کنیم پس آنگاه باید به ما پاسخ داده شود پس اگر پاسخ داده نشد ما از هر راهی که می توانیم اعلام مخالفت خود را انجام دهیم اما اگر به این نتیجه رسیدند که رأی ندهند و به هر حال مشارکتی نکنند تشویق من جز بار منفی چیزی نخواهد داشت این کل شناختی است که من از این فرآیند رأی گیری و تشویق به رأی دادن را به دست آوردم.
 
قادری گفت: اما یک چیز نهایی هم هست و آن اینکه در هر ساختار حکومتی هم که شما زندگی می کنید حتی ساختار یک محله و یک خانواده اگر از شما پرسشی می شود و شما پاسخی نمی دهید یا در آن نظر سنجی شرکت نمی کنید قاعدتاً بعدها وقتی که ادعا می کنید که ما چرا سهمی نداریم وچرا این طور که فکر می کردیم نشد؛ اولین جوابی که به ما داده می شود این است که تو که می دانستی می خواستی حداقل نظرت را آن موقع اعلام کنی من این را به عنوان دلیل اصلی رأی دادن خودم می دانم.
 
این هنرمند مطرح کشوری تاکید کرد: انتظار من از رئیس جمهور آینده این است که واقعاً آدم باشد یعنی آدم بودن همان واژه واقعی آدم بودن است صادقانه رفتار کند، حتی اگر در جایی محدودیتی دارد بیاید و با مردم مطرح کند و بگوید که من می خواهم این کار را انجام دهم اما نمی گذارند. ادعایی که خیلی از این ها دارند و می گویند که نمی گذارند ما این کار را انجام دهیم همین را به مردم بگویید مثلاً می گویند ما نمی توانستیم بگوییم، چرا نمی توانستید؟ چرا وقتی که رأی جمع می کردید اعلام نکردید که جرأت حرف زدن ندارید؟
 
قادری گفت: هر پستی که قرار است به یک نفر داده شود قاعدتاً توقعاتی را ایجاد می کند و من به عنوان کسی که رأی می دهم توقع دارم آن چیزی که به من در دوران انتخابات و در دوران تبلیغات و یا شناختی که من از او داشته ام را گفته است آن را بتواند تداوم دهد و اجرایی کند اگر نتوانست بیاید آن را اجرایی کند بگوید من این قول را دادم می خواهم انجام بدهم به این دلیل نمی توام، حال این دلیل داخلی، خارجی یا هر چیزی است که اگر اعلام نکند مسلماً به حساب ناتوانی او گذاشته نشده و به حساب دروغگویی او گذاشته می شود.
 
وی ادامه داد: من توقع دارم هرکسی که رئیس جمهور می شود چه کاندید مورد نظر من باشد و یا هر کس دیگری وقتی انتخاب می شود صادقانه موانعی که برای تحقق وعده هایش وجود دارد با مردم مطرح کند و بگوید که من می خواهم این کار را انجام دهم فلان نهاد، فلان کشور، فلان قانون این اجازه را نمی دهد این را بدانید.این را به مردم صادقانه  بگویید و شهامت این را داشته باشید که این بزرگترین و منطقی ترین خواسته ای است که من از کاندیداها دارم.
 
نویسنده سریال گاندو بیان کرد:  بازیکنان اصلی این مناظره ها شناخته شده بودند یعنی مردم هم آقای همتی را می شناسند که با چه پشتوانه، حمایت و هدفی آمده است و هم آن طرف میز آقای رئیسی را مردم می شناسند، آقای جلیلی را هم به عنوان کسی که سابقه اجرایی دارد همه مردم می شناسند، آقای رضایی هم همین طور؛ برنامه هایی هم که اعلام کردند غالباً برنامه هایی است که از قبل توضیح داده بودند و رویکرد سیاسی آن ها بود.
 
قادری ادامه داد: آقایان ذاکانی، قاضی زاده و مهر علیزاده هم در حقیقت نه خودشان امیدی به انتخاب شدن داشتند و دارند و نه مردم، ولی یک برنده ویژه ای در این ماجرا پیش آمد و آن این بود که مشخص شد که آقای قاضی زاده هاشمی آدم بسیار معقولی است و می تواند در آینده جزو کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری در دوره های بعدی باشد ولی نه در این دوره.
 
وی افزود: آقای رضایی که در انتخابات نصب است بسیاری که ورزش را برای قهرمانی نمی کنند و  برای سلامتی انجام می دهند آقای رضایی هم برای برنده شدن شرکت نمی کند و برای کاندیدا شدن است که مشخص است و آقای مهرعلیزاده که کلاً تعطیل است و آمده برای اینکه تخریب کند و یکسری جملاتی که آقای همتی نمی گوید را ایشان بگوید و آقای ذاکانی هم برعکس چیزهایی که این طرف ادعا می کند را بزند، اگر این هایی که این پایین شلوغ می کنند را کنار بگذاریم، آقای قاضی زاده بسیار معقول، دوست داشتنی، با برنامه و متین  ظاهر شدند.
 
نویسنده سریال "ماتادور" تصریح کرد:  آقای رئیسی که تکلیفشان مشخص است و از ابتدا امید اول بوده اند و آقای جلیلی هم به نظر من همچنان در همان سطح قبلی خود باقی خواهند ماند و رأی بالاتر نخواهند آورد و آقای همتی که کلاً ماجرایش فرق می کند با سابقه ای که در بانک مرکزی، بورس و بلاهایی که هم خودش و هم تیم همراهش سراین ملت آورد قطعاً هیچ آدمی که خاطرات و ذهنیت سالمی داشته باشد و این ۸ سال را به یاد بیاورد به کسی مثل آقای همتی فکر نخواهد کرد.
 
 
قادری گفت: ولی در کل به نظر من مناظرات نسبت به مناظرات ریاست جمهوری سال های گذشته خیلی شُل بود و سوالات بسیار دم دستی بودند و به مناظره کننده ها هم از قبل گفته شده بود که با هم دیگر دعوا نکنید، این دو سه نفر به اسم شما ولی خودتان با هم دعوا نکنید برای همین شل بود و مثل تماشای فوتبال بچه های یک محله می ماند با لیگ اسپانیا که توقع ما لیگ اسپانیا است ولو اینکه در محله چند بازیکن خوب هم باشد ولی سطح لیگ سطح محلی بود و نه سطح جهانی؛ به نظر من خیلی زورش کم بود.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد:  امیدوار هستم کسی انتخاب شود که برای مردم و عبور از این تورم و فشاری که بر روی مردم هست، بتواند مفید واقع شود و برای مردم که خیلی زیر فشار هستند بتواند آرامش، آسایش، خوشحالی و امید را فراهم کند، بلایی که در این ۸ سال و ۸ سال قبل از آن به شکل دیگری در این ۱۶ سال بر سر مردم آمد را حداقل بتواند جلوی تداوم آن را بگیرد و تا درصدی بتواند به مردم آسایش و آرامش بدهد که از صمیم قلب همین آرزو را دارم حتی اگر خدایی نکرده آقای همتی انتخاب شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر