کد خبر: 110225
A

فرود چترباز معترض به زمین بازی آلمان-فرانسه/ چند نفر زخمی شدند

یوفا روز سه‌شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) اعلام کرد که چندین تماشاگر به دلیل آسیب‌دیدگی ناشی از فرود چترباز معترض قبل از بازی فرانسه و آلمان در مسابقات یورو ۲۰۲۰ آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شدند.

فرود چترباز معترض به زمین بازی آلمان-فرانسه/ چند نفر زخمی شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ یوفا روز سه‌شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) اعلام کرد که چندین تماشاگر به دلیل آسیب‌دیدگی ناشی از فرود چترباز معترض قبل از بازی فرانسه و آلمان در مسابقات یورو ۲۰۲۰ آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شدند.

هنگامیکه چترباز به سیم دوربین اصلی و عنکبوتی که به سقف استادیوم متصل بود برخورد کرد باعث ریزش آوار درون زمین مسابقه و سکوی تماشاچیان شد. این حادثه در نزدیکی دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه رخ داد و او توانست از پرتاب شدن تجهیزات فیلمبرداری و برخی آوار فرار کند.

یوفا این اقدام را اقدامی «مخاطره آمیز و خطرناک» توصیف کرد و گفت که «مقامات اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.»

این نهاد با اشاره به مصدومیت چندین نفر در پی این اقدام گفت که آن‌ها هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.

این حادثه درست قبل از شروع بازی بین دو قهرمان اخیر جام جهانی رخ داد. فرانسه با یک گل در این دیدار پیروز شد.

ینس گریتنر، سخنگوی تیم ملی آلمان گفت: « ما به‌عنوان فدراسیون فوتبال آلمان این کار را محکوم می‌کنیم چرا که تنها این فرد نبود بلکه او دیگران را به خطر انداخت و باعث جراحت آن‌ها شد.»

وی تصریح کرد که این حادثه از سوی پلیس، مقامات در شهر مونیخ و همچنین یوفا در حال بررسی است. وی افزود: «این اقدام را محکوم می‌کنیم چراکه می‌توانست اتفاق بدتری را رقم بزند.»

این اقدام از سوی سازمان غیردولتی صلح سبز در اعتراض به تخریب محیط زیست از سوی برخی شرکت‌های بزرگ که اسپانسر یورو ۲۰۲۰ هستند انجام گرفت.

این چترباز هنگام فرود به دلیل برخورد با سیم‌های دوربین‌های رسانه‌ها دچار جراحت شد و ماموران او را برای مراقب‌های پزشکی به کنار زمین منتقل کردند.

سازمان صلح سبز در حساب توییتری خود به زبان آلمان، از قراردادن مردم در معرض آسیب عذرخواهی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر