کد خبر: 11040
A
هشدار؛

با داشتن این نشانه ها شما هم استرس دارید!

اگر قرار بود زنگ خطری در بدن نصب شود که هنگام استرس زنگ بزند مطمئن باشید ممکن نبود از صدای بوق ممتدد در این شهر زندگی کرد. با تحمل استرس زیاد نه تنها روح مان آسیب می بیند، بلکه ظاهر ما نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی باعث ایجاد بیماری و ناخوشی می شود.

با داشتن این نشانه ها شما هم استرس دارید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اگر قرار بود زنگ خطری در بدن نصب شود که هنگام استرس زنگ بزند مطمئن باشید ممکن نبود از صدای بوق ممتدد در این شهر زندگی کرد. با تحمل استرس زیاد نه تنها روح مان آسیب می بیند، بلکه ظاهر ما نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی باعث ایجاد بیماری و ناخوشی می شود.در این مطلب علائم جسمی ناشی از استرس را عنوان می کنیم.

کهیر می زنید

اگر به طور ناگهانی متوجه شده اید که پوست تان پر از جوش های قرمز شده و خارش دارد بدانید که استرس تان بیش از حد نرمال است و این مشکلات ربط چندانی به آلرژی ها ندارد. زمانی که بدن به مدت کمابیش طولانی تحت استرس زیاد قرار می گیرد سیستم ایمنی بدن ضعیف تر شده و بدن شروع به آزاد کردن هیستامین شیمیایی می کند تا با بیماری تان مقابله کند.

اگر استرس را کنترل و رفع نکنید، بدن تان واکنش های آلرژیک نشان خواهد داد. به همین دلیل هم کهیر و خارش پوست بروز می کند. زمانی که سیستم ایمنی بدن به دلیل تحمل استرس زیاد ضعیف می شود، پوست نیز حساس و تحریک پذیر شده و به صابون، سرما یا گرما، لوسیون ها و هر ماده دیگری به طور غیرعادی واکنش نشان می دهد. اگر متوجه چنین تغییراتی در پوست خود شده اید کمی به آرامش روح و روان تان فکر کنید.

وزن تان بی دلیل رو به افزایش است

بر خلاف برخی افراد که در اثر استرس وزن کم می کنند خیلی از افراد دچار افزایش وزن می شوند. در واقع استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که این ماده در توانایی بدن در تبدیل قند خون و روش سوخت و ساز چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها اختلال ایجاد می کند. این مسائل نیز باعث افزایش یا در برخی موارد کاهش وزن می شود. به عقیده متخصصان، استرس زیاد باعث ایجاد عادت های غذایی نادرست مانند پرخوری یا کم خوری شده و وزن بدن را دستخوش تغییرات ناخواسته می کند.

گاه و بی گاه دچار سردرد می شوید

اگر قبلا سردرد نمی گرفتید، اما اخیرا متوجه شده اید که سرتان زود درد می گیرد احتمالا قربانی استرس زیاد شده اید.  استرس ترکیبات شیمیایی آزاد می کند که باعث ایجاد تغییراتی در عصب ها و رگ های خونی در مغز می شود. این تغییرات نیز باعث ایجاد سردردهای گاه و بیگاه می شود.

عقیده متخصصان افراد پر استرس بیشتر دچار سرماخوردگی، آنفلوانزا و بیماری های دیگر می شوند، چون دستگاه ایمنی بدن شان ضعیف شده و قادر نیستند ویروس ها را دفع کنند

اگر میگرن دارید نیز باید بدانید که استرس باعث شروع یا تشدید دردهای میگرنی می شود. همچنین ممکن است که در دوران استرس عضلاتتان دچار گرفتگی شود که همین مسئله نیز منجر به سردرد می شود.

معده تان ساز مخالف می زند

استرس به راحتی می تواند عملکرد دستگاه گوارش را به انواع مختلف به هم بزند. گاه ممکن است باعث شود که معده اسید بیشتری ترشح کرده و دچار سوزش شود. همچنین ممکن است باعث کند شدن روند خالی شدن معده از مواد غذایی شود. این مسئله نیز به نفخ و گاز منجر می شود و حتی باعث می شود که تعداد دفعاتی که کولون منقبض می شود افزایش یافته و کرامپ و حتی اسهال بروز کند.

همیشه سرما خورده اید

احتمالا شما هم بعضی افراد را دیده اید که همیشه دستمال به دست دارند و از سرماخوردگی شکایت می کنند. این طبیعی نیست که دائما سرماخورده باشید. باید بدانید که استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. بنابراین به سادگی و با کمترین عامل خارجی مریض می شوید. به عقیده متخصصان افراد مضطرب و تحت استرس بیشتر دچار سرماخوردگی، آنفلوانزا و بیماری های دیگر می شوند، چون دستگاه ایمنی بدن شان ضعیف شده و قادر نیستند ویروس ها را دفع کنند.

جوش صورت

دوباره سر و کله آکنه پیدا شده است

همه ما در دوران نوجوانی و جوانی قربانی جوش ها و آکنه ها می شویم. اما اگر به طور ناگهانی صورت تان جوش زد، بدانید که ناشی از استرس است. زمانی که تحت استرس زیادی قرار می گیریم، بدن هورمون کورتیزول بیشتری تولید می کند. در این صورت نیز غدد پوست فعال شده و سبوم بیشتری تولید می کنند. مازاد چربی طبیعی پوست در داخل پیاز موها گیر کرده و به این ترتیب سر و کله جوش ها نیز پیدا می شود.

همه چیز را فراموش می کنید

اگر متوجه شده اید که اخیرا هوش و هواس درستی ندارید و به سرعت همه چیز را فراموش می کنید، به فکر آرامش بیشتری باشید. استرس روح و روان را بیمار می کند.

استرس می تواند دستگاه ایمنی بدن را تحریک کند تا به پیاز موها حمله کند. در این صورت ریزش مو بروز می کند

میزان بالای کورتیزول در بدن که همان هورمون استرس است، می تواند اثرات منفی روی مغز داشته باشد.

این هورمون علاوه بر ایجاد اضطراب و افسردگی، عاملی برای عدم تمرکز نیز هست و مشکلاتی در حافظه ایجاد می کند.

ناگهان موهایتان می ریزند

اینکه روزانه چند تار مو از دست بدهید کاملا طبیعی است. در واقع چرخه طبیعی مو این است که روزانه چندین تار مو از بین رفته و با موهای جدید جایگزین می شوند. اما با این حال استرس باعث بر هم خوردن این چرخه طبیعی در رشد موها می شود.

استرس زیاد باعث می شود تعداد زیادی پیاز مو وارد مرحله استراحت شوند. سپس چند ماه بعد موها شروع به ریزش می کنند. استرس همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا به پیاز موها حمله کند. در این صورت نیز ریزش موی ناگهانی بروز می کند.

hair-loss-eating

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر