کد خبر: 110511
A

ابراهیم رئیسی: دولتِ من متعلق به یک جریان و جناح خاص نخواهد بود

منتخب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید به عهدی که با مردم بستیم باید وفادار باشیم یعنی با همه وجود تلاش برای خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات پیش روی را داشته باشیم.

ابراهیم رئیسی: دولتِ من متعلق به یک جریان و جناح خاص نخواهد بود

به گزارش دیده بان ایران؛ سید ابراهیم رئیسی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی، اظهار کرد: دهه کرامت را به ملت ایران تبریک عرض می‌کنم از رسانه‌ها و مدیران مطبوعات و خبرنگاران و رسانه‌های داخلی و خارجی تشکر می‌کنم، حماسه ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد امسال به دنبال حماسه‌های بسیاری بود که مردم در مقاطع مختلف خلق کردند. این حضور جلوه‌ای از حضور با اراده مردم است و پیام مهمی این حضور برای همه جهانیان داشت.

وی افزود: این حضورِ با معنای مردم و گسترده‌شان علیرغم شرایط کرونایی انجام گرفت و علیرغم دشمنی‌های بسیار و ایجاد جنگ روانی از سوی دشمنان انجام گرفت، حضور ملت بزرگ ایران که ساعت‌ها پای صندوق‌های رای قرار داشتند، علیرغم گلایه‌شان انجام شد که پیام‌های مختلفی داشت.

رئیس‌جمهور منتخب عنوان کرد: پیام اول وحدت و انسجام ملی بود، پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در اقتصاد و زندگی‌شان بود،  پیام ملت ایران پیام مبارزه با فساد، فقر، تبعیض و در یک کلمه اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم بود. پیام ملت ایران، پیام پافشاری بر ارزش‌های انقلاب و تداوم راه امام و شهدای انقلاب و به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم بود.

رئیسی گفت: این پیام را ملت ایران با حضور خود به عنوان وفاداری به خون شهیدان در لبیک گفتن به پیام رهبری داشتند و برای دولت مردمی و همه مدیران و مسئولانی که به عنوان دولت خدمتگزار مردم‌اند باید شنیده شود و به عهدی که با مردم بستیم باید وفادار باشیم یعنی با همه وجود تلاش برای خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات پیش روی را داشته باشیم.

وی گفت: اطمینان داریم با توکل به خدا، با اعتماد به داشته‌های بسیار ملت ایران و با اعتماد به نیروی انسانی متراکم و با ذخایر ارزشمند که کشور از آن برخوردار است، وضعیت و شرایط به نفع مردم و برای گشایش در زندگی تغییر خواهد کرد.

رئیسی ادامه داد: سیاست داخلی و اولویت‌های ما در این دولت بهبود وضعیت کسب و کار مردم و بهبود شرایط و معیشت مردم خواهد بود. همچنین با بهبود شرایط در دولت، نظام اداری کارآمدی رقم زده خواهد شد که از بوروکراسی که مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده بود، پایان خواهد یافت تا نظام کارآمد سالم توسط نیروهای کارآمد و انقلابی شکل بگیرد.

وی افزود: من ضمن ارج نهادن به همه خدماتی که توسط دولت‌های مختلف انجام شده در این ۴۰ سال شاهد زحمات بسیار و تلاش‌ها و اقداماتی در جهت توسعه یافتگی بودیم لیکن علیرغم همه زحمات و علیرغم همه تلاش‌هایی که شده ما در برخی حوزه‌ها به جایگاه بسیار عالی و قله‌هایی دست پیدا کردیم اما در برخی حوزه‌ها به دلیل سوءمدیریت و عدم توجه به داشته‌های داخلی و نیروی کارآمد جوان مشکلاتی داریم. من جمله در جهت اجرای عدالت که باید کشور در جهت اجرای عدالت که محور تحول در این دوره از مدیریت دولت ایجاد تحول است که در بستر گام دوم انقلاب اسلامی و حتما به تمام اسناد بالادستی یعنی قانون اساسی سیاست های مصوب نظام و برنامه های توسعه توجه خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب گفت: همچنین در آستانه تشکیل دولت جدید برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص مصلحت و مجلس دنبال خواهیم کرد و امکانات ما در جهت بهبود شرایط و امید را به مردم بازگرداند و اعتمادی که به دلایلی مخدوش شده این اعتماد به مردم عزیزمان برگردد به نحوی که احساس همگان این باشد که دولت، دولت امید آفرین است و دولت متعلق به یک جریان خاص و جناح خاص نخواهد بود. در این دولت کسانی هستند که وطن دوست هستند و دغدغه مردم و انقلاب دارند. این‌ها در سراسر کشور در جای جای کشور همکاران ما خواهند بود. هرکس دلش برای مردم بتپد همکار ما خواهد بود.

رئیسی گفت: در بعد سیاست خارجی دنیا باید بداند وضعیت با این حضور حماسه‌ساز مردم تغییر کرده و وضعیت جدید پیش روی دنیا است. باید در سیاست خارجی بدانند تا امروز فشار حداکثری بر مردم ما کارساز نشده و باید تجدیدنظر کنند. ملت ما نشان داده مقاومت و ایستادگی دارد و باید بدانند سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود و در برجام هم محدود نخواهد شد. ما تعامل را با همه دنیا به عنوان اصل تعاملی گسترده و متوازن در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر