کد خبر: 110606
A

رئیسی در نشست خبری چگونه باید حرف می زد؟

زیباکلام نوشت: آقای رئیسی و مشاورینش می‌دانستند که چه تیپ سوالاتی از وی خواهد شد. آقای رئیسی می‌دانست که از او در مورد سیاست خارجی ایران، دشمنی با آمریکا، زندانیان سیاسی، وضعیت اقتصادی و مفاسد اقتصادی، مذاکرات جاری که در وین انجام می‌شود، تحریم‌ها، قهر کردن مردم با صندوق رای و... یقینا از وی سوال خواهد شد. ای کاش آقای رئیسی و مشاورینش زمانی وقت می‌گذاشتند و با سبک سنگین کردن پاسخ‌ها؛ سوالاتی را بر می‌گزیدند و به شکلی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دادند که باعث تقویت جایگاه رئیس جمهور جدید ایران شود.

رئیسی در نشست خبری چگونه باید حرف می زد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ نشست رسانه‌ای یک ساعته آقای رئیسی چندان نمی تواند یک موفقیت برای او باشد. آقای رئیسی و مشاورینش می‌دانستند که چه تیپ سوالاتی از وی خواهد شد. آقای رئیسی می‌دانست که از او در مورد سیاست خارجی ایران، دشمنی با آمریکا، زندانیان سیاسی، وضعیت اقتصادی و مفاسد اقتصادی، مذاکرات جاری که در وین انجام می‌شود، تحریم‌ها، قهر کردن مردم با صندوق رای و... یقینا از وی سوال خواهد شد. ای کاش آقای رئیسی و مشاورینش زمانی وقت می‌گذاشتند و با سبک سنگین کردن پاسخ‌ها؛ سوالاتی را بر می‌گزیدند و به شکلی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دادند که باعث تقویت جایگاه رئیس جمهور جدید ایران شود.

می‌دانیم که در افکار عمومی ، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور انتقادات زیادی مطرح است. بعضا گفته می‌شود که 30 درصد، کمتر یا 52 درصد شرکت داشتند. یا گفته می‌شود انتخاباتی نبود و همه چیز را برای پیروزی آقای رئیسی آماده کرده بود. بنابر این آقای رئیسی می‌توانست این تصویر و تصورات منفی که در خصوص انتخابات مطرح شده بود را مقداری جبران کند. در مورد آمریکا می‌توانست بگوید که ما خواهان دشمنی و ستیز بی‌پایان با آمریکا نیستیم. در مورد سیاست خارجی می‌توانست بگوید که ما  همان قدر که برای روابطمان با روسیه و چین ارزش قائل هستیم قطعا برای روابطمان با اروپا هم همین مقدار ارزش قائلیم. در خصوص قهر مردم با صندوق رای، آقای‌رئیسی می‌توانست بگوید که من دلخوری مردم را می دانم و درک می‌کنم و از بسیاری جهات به آنها حق می‌دهم و امیدوارم که بتوانم دلخوری‌ها، کدورت‌ها و بخش‌هایی از ناراحتی آنها را در دوران ریاست جمهوری‌ام بهبود ببخشم.

وضع اقتصادی کشور بسیار غم انگیز است و اولین اولویت دولت من بهبود وضع اقتصادی خواهد بود. البته باید تلاش کنیم که تحریم‌ها برداشته شود، مشکل تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع شود. جوان‌ها بسیار ناامید شده‌اند و من تلاش زیادی خواهم کرد که جوانان را به آینده کشور امیدوار کنم. در دولتم سعی خواهم کرد که اساس را بر روی شایسته سالاری و نه گرایش‌های سیاسی بگذارم. آقای رئیسی می‌توانست چنین مطالبی را مطرح کند، البته در برخی پاسخ‌ها اشاراتی داشت. عملا آنچه تا کنون در ایران در سیاست داخلی و خارجی صورت می‌گرفته من بعد هم همان رویه خواهد بود. مثلا در مورد ایرانیان خارج از کشور، جدا از اینکه بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند، می‌توانست بگوید که البته ما فقط مشکل سرمایه گذاری هموطنان عزیزمان در خارج از کشور را نداریم، بلکه مشکل بسیار بزرگی که داریم این است که بسیاری از ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌هایی که باید صرف صنعت، کشاورزی، توسعه، عمران و آبادانی کشور شود را ظرف چند سال گذشته به گرجستان، دوبی، آنتالیا  و استانبول برده و صرف خرید املاک کرده‌اند.

بنابراین فقط دولت من تلاش نخواهد کرد که سرمایه ایرانیان خارج از کشور به ایران بیاید بلکه سعی خواهم کرد که امنیت سرمایه‌گذاری را نیز در ایران فراهم کنیم. متاسفانه آنطور که باید و شاید امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی در ایران وجود ندارد. اینها می‌توانست نشان دهد که آقای رئیسی فرد مستقل‌تری است و اینگونه نیست که فقط بخواهد مطالبی را بگوید که مورد خوشایند دیگران باشد

 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر