کد خبر: 110628
A

سکاندار اقتصاد در دولت رئیسی کیست؟/ فرهاد رهبر از معاونت در وزارت اطلاعات تا آستان قدس

گفته می شود کلیدی ترین عضو اقتصادی کابینه رئیسی و در واقع رهبر تیم اقتصادی، فرهاد رهبر خواهد بود. نام فرهاد رهبر برای ریاست سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد و معاون اول نیز مطرح است.

سکاندار اقتصاد در دولت رئیسی کیست؟/ فرهاد رهبر از معاونت در وزارت اطلاعات تا آستان قدس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گفته می شود کلیدی ترین عضو اقتصادی کابینه رئیسی و در واقع رهبر تیم اقتصادی، فرهاد رهبر خواهد بود. 

نام فرهاد رهبر برای  ریاست سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد و معاون اول نیز مطرح است. 

فرهاد رهبر دارای دکترای اقتصاد و به مدت ۵ سال در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی، مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بود.

همچنین در دولت هفتم نیز، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات شد و البته در دولت احمدی نژاد، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت که بعد از آن به مدت ۶ سال رئیس دانشگاه تهران بود در نهایت در سال ۹۳، با حکمی از علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به عنوان عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور منصوب شد.

او در چند سال گذشته مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی بوده و در کابینه انتخاباتی رئیسی هم حضور داشت که این روابط، احتمال ورود او را به کابینه دولت جدید بیشتر می‌کند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر