کد خبر: 110674
A

عباس گلرو: ادامه مذاکرات برجامی در وین به دولت رئیسی می رسد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شواهد نشان می‌دهد که مشکلات در مذاکرات عمیق است و این احتمال زیاد است که مذاکرات به دولت بعدی برسد، زیرا در این مدت کم دولت فعلی نمی‌تواند در مذاکرات موفق شود.

عباس گلرو: ادامه مذاکرات برجامی در وین به دولت رئیسی می رسد

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مذاکرات وین اظهار کرد: هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که چرا این مذاکرات آن قدر طولانی شده است و این نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها در حال کارشکنی هستند و نیت توافق با ایران را ندارند.

وی ادامه داد: حتی این نوع مذاکرات نشان می‌دهد که اروپایی‌ها هم به درستی وظایف خودشان را انجام نمی‌دهند و در پیشبرد برجام جدیت خاصی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران به تعهدات خود هم در قالب برجام و هم در قالب مذاکرات جدید پذیرفته است این درحالی است که ایران ناقض نبوده بلکه امریکا به زیر میز برجام زد لذا بنده امیدوار هستم هر چه زود‌تر مذاکرات وین به پایان برسد.

گلرو تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهداتشان بازگشتند که چه بهتر، اما اگر به نتیجه نرسید مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را در گرو مذاکرات پیوند نخواهیم زد.

وی با اشاره به صحبت‌های تیم مذاکره کننده که این دور از مذاکرات دوره پایانی است، بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد که مشکلات در مذاکرات عمیق است و این احتمال زیاد است که مذاکرات به دولت بعدی برسد، زیرا در این مدت کم دولت فعلی نمی‌تواند در مذاکرات موفق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که ایا امکان دارد توافق ایران با اژانس انرژی اتمی تمدید شود، گفت: حاکمیت و مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهد داد که توافق با ازانس انرژی اتمی تمدید شود.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر