کد خبر: 110771
A

فعال سیاسی اصولگرا: مردم از اصلاح‌طلبان زده شده‌اند

نماینده ادوار پیشین مجلس گفت: در این دوره به دلیل عملکرد ضعیف جریان اصلاحات در دولت، مردم از این جریان زده شدند.

فعال سیاسی اصولگرا: مردم از اصلاح‌طلبان زده شده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین سبحانی‌نیا با بیان اینکه جریان ارزشی و انقلابی باید در دولت آینده، فعالیت جدی برای خدمت به مردم داشته باشد، گفت: انقلابیون نباید بهانه به جریان مقابل بدهند زیرا آن‌ها دنبال این هستند که ایراداتی از دولت آینده ببینند و بزرگنمایی کنند. سخنانی و نامه‌هایی که سید محمد خاتمی و افراد دیگر جناح اصلاحات مانند علی مطهری داشتند نشان‌دهنده مطالبه‌گری بیش‌ازحد آن‌ها در سال‌های پیش‌ رو است.

وی ادامه داد: احتمالاً در طول این چند سال اصلاح‌طلبان هم اصلاح درون ساختاری خودشان را خواهند داشت و هم سعی می‌کنند انسجامی به فعالیت‌های آینده جریانشان بدهند. عمده فعالیت این جریان در سال‌های آینده به عملکرد آقای رئیسی در قوه مجریه مربوط است؛ اگر رئیسی با کمک نیروهای انقلابی عملکردی داشته باشد که افکار عمومی را با خودش همراه کند، تا حدی باعث خنثی‌سازی اقدامات کارشکنانه احتمالی اصلاح‌طلبان می‌شود و بهانه را از دست آن‌ها می‌گیرد.

نماینده ادوار پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رئیسی از تمام جناح‌های سیاسی در دولت آینده استفاده می‌کند، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی اعلام کرد که ملاکش برای انتخاب کابینه شایستگی افراد است و به جناح خاصی توجه نمی‌کند. نیروهایی در دولت فعلی هستند که توانایی‌ دارند و احتمالاً در بدنه اجرایی کشور حفظ می‌شوند. نباید مثل گذشته تغییر و تحولات دولت، اتوبوسی باشد یعنی افراد جدید وارد شوند و نیروهای قبلی قلع‌وقمع شوند. قطعاً نگاه آیت‌الله رئیسی این‌گونه نیست و قطعاً در دولتش از افراد کارآمد مشغول در دولت فعلی استفاده می‌کند.

سفیر سابق ایران در مراکش با بیان اینکه انتخابات این دوره در شرایط خاصی برگزار شد، اذعان کرد: طبیعی است که در هر دور از انتخابات، جریانی اعتماد مردم را جلب کرده و پیروز انتخابات می‌شود. در این دوره به دلیل عملکرد ضعیف جریان اصلاحات در دولت، مردم از این جریان زده شدند. اینکه رئیس دولت اصلاحات و بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب مانند حزب کارگزاران، به صحنه آمدند و از شخصی حمایت کردند ولی او کمتر از ۳ میلیون رأی آورد، نشان‌دهنده اعتراض مردم به این جریان است.

سبحانی‌نیا افزود: با توجه به انتخابات مجلس گذشته، شکست مجدد اصلاح‌طلبان در این انتخابات قابل پیش‌بینی بود. من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان باید خودشان را اصلاح کنند. بعضی از فعالان این جناح هم در چند روز اخیر اشاره کردند که باید بازسازی در جریان اصلاحات صورت بگیرد و ایراداتشان را برطرف بکنند.


منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر