کد خبر: 110801
A

جزییات طرح نمایندگان آمریکا برای تحریم حامیان حماس

۵۵ قانونگذار آمریکایی با ارائه یک طرح قانونی خواستار اعمال تحریم علیه سازمان‌ها، اشخاص و دولت‌های حامی جنبش مقاومت فلسطین، حماس شده‌اند.

جزییات طرح نمایندگان آمریکا برای تحریم حامیان حماس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ده‌ها قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که خواستار در نظر گرفتن تحریم‌های مالی برای اشخاص، سازمان‌ها و دولت‌هایی است که به حماس کمک‌رسانی می‌کنند.

این طرح که ۵۵ قانونگذار از هر دو حزب آمریکا آن را ارائه کرده‌اند خواستار «اعمال تحریم‌های مالی علیه اشخاص، سازمان‌ها و دولت‌های خارجی است که به حماس، جهاد اسلامی فلسطین یا وابستگان آنها کمک‌رسانی می‌کنند.»

 

چنانچه این طرح در هر دو شاخه قانونگذاری کنگره به تصویب رسیده و پس از امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شود، قوه مجریه را ملزم به ارائه گزارشی به کنگره برای شناسایی اشخاص، سازمان‌ها یا حامی حماس، جهاد اسلامی فلسطین یا وابستگان آنها می‌کند.

 

«جاش گاتمیر» و «برایان ماست»، قانونگذاران ایالت‌های نیوجرسی و فلوریدا این طرح را معرفی کرده‌اند. گاتمیر در بیانیه‌ای گفت: «اهمیت حیاتی دارد که ایالات متحده و متحدانمان به منزوی کردن گروه‌های تروریستی مانند حماس و جهاد اسلامی از طریق قطع منابع مالی آنها ادامه دهند.»

 

چنانچه این طرح به قانون تبدیل شود رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند کمک‌های دولت این کشور به هر دولت یا سازمانی که به حماس و سازمان جهاد اسلامی کمک رسانده‌اند قطع کند.

 

طرح قانونگذاران آمریکایی در شرایطی ارائه شده که کشورهای غربی بعد از درگیری ۱۲ روزه میان رژیم صهیونیستی و حماس از افزایش محبوبیت حماس احساس نگرانی می‌کنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر