کد خبر: 110879
A

حسینعلی شهریاری: خیلی از کشورها واکسن «کوو ایران برکت» را می خواهند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به دلیلی احترامی که برای نخبگان و دانشمندان ایرانی قائلند منتظر ساخت واکسن ایرانی ماندند تا با تزریق واکسن داخلی ضمن دست مریزاد به دانشمندان و نخبگان علمی کشور، از تولید ملی حمایت کنند.

حسینعلی شهریاری: خیلی از کشورها واکسن «کوو ایران برکت» را می خواهند
به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه حامی نخبگان ایرانی و تولید داخل بوده و هستند، گفت: اکنون که تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن 100 درصد ایرانی «کوو ایران برکت»به بار نشسته است ایشان به انتظار تولید این نوع واکسن مانده بودند تا با تزریق واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» ثابت کنند همچنان یارای تولید داخل و پشتیبان نخبگان علمی کشورند. 
وی ادامه داد: با وجودی که واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 80 سال با واکسن‌های خارجی وارداتی از ۲ ماه پیش در کشور شروع شده است اما رهبر انقلاب به دلیل تمرکز و توجهی که دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن کرونا دارند، خواهان تزریق واکسن کرونای داخلی حاصل دست دانشمندان ایرانی بودند و منتظر ماندند و حاضر نشدند واکسن خارجی تزریق کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با تزریق دوز نخست واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» درس اخلاق و توجه به تولید داخل، همچنین احترام به نخبگان علمی کشور را به مردم دادند، گفت: اقدام رهبر انقلاب در تزریق واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» علاوه بر نشان‌ دادن برخورداری چنین واکسنی از کیفیت بالا، اعتماد عمومی را نسبت به تزریق چنین واکسنی بالا می‌برد. 
شهریاری خاطرنشان کرد: توجه مقام معظم رهبری به تولید داخل در سالی که به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، بیانگر آن است که در استفاده از واکسن کرونا، واکسن تولید داخل را انتخاب کنند تا تولید داخل مورد توجه همه قرار گیرد. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه به بازدید هفته گذشته خود به همراه دکتر قالیباف، رئیس مجلس از کارخانه تولید واکسن «کوو ایران برکت» اشاره کرد و افزود: ابهت کارخانه عظیم تولید واکسن کرونای ایرانی «کوو ایران برکت» افتخاری برای مردم این مرز بوم بوده است، چراکه صفر تا 100 ساخت واکسن «کوو ایران برکت» به دست نخبگان علمی کشور انجام می‌شود. 
وی اضافه کرد: در این بازدید محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت کیفیت بالا و عدم عوارض این نوع واکسن موجب شده است خیلی از کشورهای دنیا خواهان چنین واکسن کیفی شوند اما تا زمانی که همه ایرانی‌های داخل کشور واکسینه نشوند صادرات این دارو انجام نخواهد شد. 
وی به نقل از دکتر مخبر گفت: کشورهای زیادی خواهان واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» هستند اما این اتفاق زمانی می‌افتد که تمام جمعیت کشور واکسینه شوند و پس از آن مازاد بر نیاز این نوع واکسن ابتدا به کشورهای همسایه و بعد به کشورهای نیازمند صادر می‌شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر