کد خبر: 110899
A

سعید محمد نامی که بعد از این بیشتر خواهید شنید

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با برد سید ابراهیم رئیسی به پایان رسید. برخلاف نظرات تحلیل گران مختلف برآمدن ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور و رهبر جریان اصولگرایی حاوی نشانه های معنایی بسیاری برای آینده سپهر سیاسی این جریان است.

سعید محمد نامی که بعد از این بیشتر خواهید شنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با برد سید ابراهیم رئیسی به پایان رسید. برخلاف نظرات تحلیل گران مختلف برآمدن ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور و رهبر جریان اصولگرایی حاوی نشانه های معنایی بسیاری برای آینده سپهر سیاسی این جریان است.

رئیسی در زمان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، خود را چهره ای مستقل معرفی کرد که علی رغم خاستگاه سیاسی اش هیچگونه وابستگی به اشخاص و تشکل های اصولگرایی ندارد. 

در چهارسال گذشته طیفی از اصولگرایان مانند ابراهیم رئیسی، سعید محمد ،امیرحسین قاضی‌زاده، سعید جلیلی و... با عبور از مرکزیت مدیریت اصولگرایی و چهره های آن، از گفتمان جریان انقلاب حمایت کردند، ظهور گفتمان جریان انقلاب دومین چرخش گفتمانی در جناح راست پس از دهه 80 است.

سعید محمد و جریان همراهش که اکثرا از جوانان طیف اصولگرا هستند در یکسال گذشته به خوبی با ایجاد یک موج در بین اصولگرایان و بخش های دیگر جامعه، توانستد خود را به  عنوان یک وزنه مهم معرفی نمایند.

جوانانی که با مطالبه گری خود و حمایت کلامی رهبری انقلاب، مسئله جوان گرایی و تغییر پوسته مدیریتی کشور را به  قلب برنامه های انتخاباتی کاندیداهای احراز صلاحیت شده اصولگرا منتقل نمایند.

حضور سعید محمد در دولت ابراهیم رئیسی حال چه به عنوان یکی از معاونت های ریاست جمهوری و یا عضوی از وزرای دولت سیزدهم، می‌تواند پیغام روشنی به بدنه رای اصولگرایان و جامعه منتقل کند، پیامی مبنی بر تغییرات در رأس هرم اصولگرایان و تشکیل گاردی جدید از اصولگرایان که به مرور جایگزین طیف قبلی اصولگرایان خواهند شد، نام هایی چون سعید محمد و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، پیشاهنگان این تغییر هستند. دولت سیزدهم دولت گاردهای جدید اصولگرایان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر