کد خبر: 111026
A

دعوای حمید رسایی با «سردار کوثری» بر سر چیست؟

سردار کوثری کسی است که در انتخابات اخیر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافت. براساس قانون او باید شش ماه قبل از ثبت نام از محل خدمت خود استعفا می داد و در زمان ثبت نام این استعفا نامه را با خود به همراه داشت. کوثری ۱۴ فروردین ماه ثبت نام می کند و آنطور که رسایی مدعی شده در هنگام ثبت نام برگه استعفا را به همراه نداشته است.

دعوای حمید رسایی با «سردار کوثری» بر سر چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ کار بی قانونی در راه یافته جدید مجلس از تهران یعنی سردار کوثری به جایی رسیده که صدای حمید رسایی را هم در آورده است. رسایی که خودش نامزد نمایندگی تهران بود و به خاطر اختلافاتش با شورای ائتلاف او را کنار گذاشتند، از اینکه سردار کوثری بدون استعفا و رعایت قانون در انتخابات ثبت نام کرده است، فریاد واقانونا سر داده است. او به هیات نظارت بر انتخابات شکایت کرده است. در متن این شکایت نامه دو نکته بسیار مهم وجود دارد که نشان می دهد نباید از این جماعت انتظار خیر و صلاح برای ملک و ملت داشت.

سردار کوثری کسی است که در انتخابات اخیر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافت. براساس قانون او باید شش ماه قبل از ثبت نام از محل خدمت خود استعفا می داد و در زمان ثبت نام این استعفا نامه را با خود به همراه داشت. کوثری ۱۴ فروردین ماه ثبت نام می کند و آنطور که رسایی مدعی شده در هنگام ثبت نام برگه استعفا را به همراه نداشته است.

رسایی افشا می کند که در زمان ثبت نام میان کوثری و ماموران ثبت نام در فرمانداری مشاجره لفظی ایجاد می شود و در نهایت با «وساطت فرمانداری» کوثری ثبت نام می کند.

رسایی همچنین می نویسد: «ظاهرا بدون توجه به مواد قانونی این ثبت‌نام صورت می‌گیرد و پس از آن علی‌رغم تذکر برخی دلسوزان اما روال ادامه پیدا می‌کند و دائما با استفاده از لابی‌های مختلف تلاش می‌شود تا منع قانونی‌ای که متوجه حضور ایشان بوده، توجیه و دور زده شود!»

این اولین نقطه مهم حاکمیت جدید و یکدست است. آنها خود را مالک و صاحب کشور و طبقه «اشراف» و «مشرف» بر ملت می دانند که قانون باید با آنها تطبیق داده شود نه اینکه آنها خود را با قانون مطابق کنند.

قسمت دوم که رسایی فاش می کند از این مهم تر است. برگه ای که سپاه به کوثری ارائه می کند نشان می دهد که او ۲۸ اسفند از سپاه استعفا داده است. یعنی فقط تعطیلات نوروز را سر کار نرفته و تصمیم گرفته تا در انتخابات شرکت کند. اما نکته مهم اینجاست که براساس ادعای رسایی، «برخی» خواستند تا سپاه نامه استعفای او را شش ماه قبل صادر کند، اما آنها مقاومت کردند و تاریخ استعفا را همان ۲۸ اسفند تقریر کردند.

این «برخی» چه کسانی هستند؟ جز طبقه ای که خود را برتر و مشرف بر ملت می دانند تا جایی که رسما خواهان دروغ گویی سپاه به نفع یک نفر میشوند؟
اما آقای رسایی که این روزها ادعا می کند چرا رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا نسبت به این موضوع واکنش نشان نمی دهند، دو نکته را باید توجه کنند:

رسایی فراموش کرده که رئیس دیوان محاسبات با همین وضعیت و با همین شیوه بر سر کار رفته ؟فراموش کرده که مهرداد بذرپاش نامه ای که از سوابق کاری خود در سال ۸۴ ارائه کرد، متعلق به آن سال نبود و تازه صادر شده بود؟ و این دروغ رسوایی بزرگی را برایشان به بار آورد که صدای نادران را هم در آورده بود.فراموش کرده که خودش در آن زمان لام تا کام حرف نزد؟ تنها به این دلیل که همراه و هم مسلک بذرپاش است؟

رسایی، زمانی فکر نمیکرد طبقه اشراف خود او را هم حذف کنند. همچنان که امروز کوثری و بذرپاش فکر نمی کنند که خوی اشرافی گری کسانی که خود را برتر از ملت می دانند، روزگاری همانها را هم به پای اشرافیتی جدید‌تر قربانی خواهند کرد.در این شرایط وضعیت برای ملت روشن و مصداق همان است که ما را به امید شما خیری نیست، شر مَرسانید.

منبع: امتداد

توضیح درباره گزارش امتداد 

مرکز رسانه دیوان محاسبات گزارش این کانال تلگرامی را رد کرد. دیده بان ایران مطابق قانون مطبوعات توضیح مورد نظر را منتشر کرده است: 

دو مرجع قضائی با رسیدگی جداگانه، اتهام الیاس نادران علیه مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور را رد کردند.

شعبه 10 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ویژه کارکنان دولت و شعبه 4 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، در پی شکایت‌های جداگانه نادران و ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از استان‌ها علیه رئیس کل دیوان محاسبات مبنی بر اتهام جعل و استفاده از سند مجعول، درباره هر دو اتهام مطرح شده علیه مهرداد بذرپاش قرار منع تعقیب صادر کردند.

این آرا پس از ابلاغ به طرفین پرونده، مراحل قضائی خود را طی کرده و قطعی شده است.

لازم به ذکر است پیش از این، رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، کمیسیون اصل 90 مجلس و معاونت قوانین مجلس نیز در فواصل زمانی مختلف، ادعای نادران را رد کرده و بر طی شدن روال قانونی در انتخاب مهرداد بذرپاش برای ریاست کل دیوان محاسبات کشور صحه گذاشته بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    دست مريزاد به نويسنده ، مرحبا ، آفرين ، مرسى !

ارسال نظر