کد خبر: 111126
A

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۷ تیر ۱۳۷۷/ هر چه گشتیم، حتی یکى «جیرجیرک» هم پیدا نکردیم

در خاطرات ۷ تیر ۱۳۷۷ آیت الله هاشمی آمده است: ساعت دو بعد از ظهر به اقامتگاه رامسر رسیدیم. هوا ابرى است و دریا طوفانى و آب دریا هم نسبت به سال قبل، کمى عقب‌نشینى‌کرده. آخر شب، فاطى و یاسر و اعضاى خانواده‌هایشان هم رسیدند. دیر حرکت کرده بودند؛ کمى نگران بودیم.

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۷ تیر ۱۳۷۷/  هر چه گشتیم، حتی یکى «جیرجیرک» هم پیدا نکردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ در خاطرات  ۷ تیر ۱۳۷۷ آیت الله هاشمی آمده است:

ساعت نُه صبح، با اتومبیل به سوى رامسر حرکت‌کردیم. عفت و اشرف، [خواهر همسرم] هم بودند. تونل کندوان به خاطر تعمیر بسته بود. از جاده کوهستانى بالاى تونل رفتیم؛ خیلى باصفا و سرسبز است و سرچشمه بخشى از آب رودخانه‌ کرج. از مرزن‌آباد به طرف کلاردشت رفتیم و از راه جنگلى عباس‌آباد عبورکردیم. بخشى از راه آسفالت شده است؛ با کمک‌هاى خارج از برنامه من ساخته شده و گویا اخیراً کمکى نمى‌کنند.

ساعت دو بعد از ظهر به اقامتگاه رامسر رسیدیم. هوا ابرى است و دریا طوفانى و آب دریا هم نسبت به سال قبل، کمى عقب‌نشینى‌کرده. آخر شب، فاطى و یاسر و اعضاى خانواده‌هایشان هم رسیدند. دیر حرکت کرده بودند؛ کمى نگران بودیم.

عصر و شب به مطالعه گزارش‌ها و تاریخ ایران گذشت. ترور یک خواننده از طایفه بربر در الجزایر، باعث تحریک بربرها شده‌که یک‌چهارم مردم الجزایرند و شعار تبعیض و مظلومیت و عرب‌نبودن مى‌دهند.

غروب، یک‌دفعه صداى انبوه جیرجیرک‌ها از درخت‌هاى محل اقامت، فضا را پُرکرد و هر چه گشتیم، حتی یکى از آنها را نیافتیم؛ تا حدى که بعضى از همراهان مدعى شدند، خود درخت‌ها صدا درمى‌آورند! شدت صدا به حدى است که وزوزى که اخیراً در گوشم ایجاد شده، فراموش شد.

زلزله جیهان و آدانا در ترکیه که منجر به مرگ بیش از صد نفر و جراحت بیش از هزار نفر شده با 3/6 ریشتر، جزو گزارش‌هاى قابل توجه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر