کد خبر: 111228
A

یک معلم دبیرستان مقابل دادگستری کل استان اصفهان خودش را به آتش کشید / FILM

طی روزهای گذشته، مدیر یکی از دبیرستان های اصفهان، مقابل ساختمان دادگستری این شهر خودسوزی کرده و همه را در بهت و حیرت فروبرده است

یک معلم دبیرستان مقابل دادگستری کل استان اصفهان خودش را به آتش کشید / FILM

به گزارش دیده بان ایران؛ خودسوزی معلم در اصفهان جنجالی شد.

امین کیانپور، مدیر دبیرستان نجفی یک در ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان، مدت ها درگیر پرونده شکایت برای باز پس گیری آپارتمانی بوده که مالک، آن را به دو نفر فروخته بوده است. او پس از مدت ها رفت و آمد به دادگاه، اعلام کرده بوده که اگر حقش را به او ندهند خودش را مقابل ساختمان دادگستری آتش می زند و وقتی دادگاه حق را به خریدار اول داده، تهدید خود را عملی کرده است.

به روایت شاهدان عینی، این معلم ریاضی که مدیر یکی از دبیرستان های اصفهان هم بود، روز یکشنبه ششم تیرماه، درست جلوی ساختمان دادگستری کل استان اصفهان در خیابان نیکبخت، ظرف بنزینی را روی سر خود خالی کرده و تلاش رهگذران برای خاموش کردن آتشی که مسئلۀ حل نشدۀ زندگی او در آن می سوخته، به جایی نرسیده است.

با دادستان اصفهان دربارۀ جزئیات این حادثه تا این لحظه بی نتیجه بوده و یکی از همکاران امین کیانپور، بی اینکه بخواهد نامش فاش شود، در گفت و گو با ایسنا اظهار می کند: با آقای کیانپور از سال ها قبل دوست و همکار بودم. حدودا ۴۳ ساله و بسیار با اخلاق و باهوش بود. به این دلیل که در تدریس مهارت زیادی داشت معمولا کلاس های فوق العاده مدرسه را به او می سپردیم.

او می گوید: همکارم چند سال قبل با همۀ دارایی خود، آپارتمانی را در خیابان رباط سوم خریده بود و بعدا متوجه شدیم مالک این آپارتمان آن را به دو نفر فروخته است. آقای کیانپور مدت ها پیگیر حل و فصل این مشکل بود تا اینکه قاضی رأی داد ملک متعلق به خریدار اول است و برای او حکم تخلیه صادر کرد.

این معلم دبیرستان تصریح می کند: شنیدم که روز قبل از حادثه همکارم به نمازخانۀ دادگستری رفته و به قاضی گفته اگر این خانه را از من بگیرید خودم را جلوی دادگاه به آتش می کشم. همۀ ما از اینکه او چنین کاری را انجام داده در بهت و حیرتیم و آن را باور نکرده ایم.

او تاکید می کند که آقای کیانپور سابقۀ برخورد عصبی و رفتار غیر معمول و پیش بینی نشده نداشته و بسیار آرام و فهمیده بوده است. توانایی او در تدریس درس ریاضی نیز تا حدی بوده که همۀ مدارس درخواست داشته اند با او همکاری کنند.  

به گفتۀ همکار این مدیر مدرسه و معلم ریاضی، از دست دادن حاصل ۲۰ سال کار و تلاش معلمی برای این فرد زحمت کش که تمام وقتش را با کار و تدریس پر کرده بود قابل تحمل نبوده است.

این مدیر مدرسه، با بیان اینکه از جرئیات روز حادثه اطلاع زیادی ندارد، ادامه می دهد: هنوز نخواسته ام به خاطر شرایط بسیار بدی که خانوادۀ همکارم دارند با آنها صحبت کنم.  

او می گوید: در این وضعیت اقتصادی فرهنگیان شرایط بسیار سختی دارند. معاون پرورشی مدرسۀ ما با ۲۶ سال سابقۀ معلمی هنوز مستأجر است و صاحبخانه از او ۳۰۰ میلیون تومان رهن خواسته است. مگر درآمد یک معلم چقدر است؟ وقتی با این شرایط، فردی صاحب خانه می شود اما یکباره به او می گویند که خانه متعلق به دیگری است و باید آن را تخلیه کنی چه حالی به او دست می دهد؟ به هر حال امیدوارم دیگر شاهد تکرار این ماجراها نباشیم.

منبع : رکنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر