کد خبر: 111233
A

نماینده مجلس: یک نهاد مشخص باید بر عملکرد شوراها نظارت کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه تقویت شوراها امر ضروری است، گفت: ما در مجلس پیگیر اصلاح قوانین انتخاباتی هستیم تا ضمن مشخص کردن یک نهاد یا سازمان برای نظارت بر شوراها، نواقص موجود را از نگاه کارشناسی حل و فصل کنیم.

نماینده مجلس: یک نهاد مشخص باید بر عملکرد شوراها نظارت کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صفری ملک میان  در توضیح اقداماتی که باید برای تقویت نظارت بر عملکرد شوراها انجام داد، گفت: با توجه به تجربیات گذشته در حوزه انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها نواقصی وجود دارد که موجب آسیب در حوزه‌‌های مختلف برای کشور شده است، از این جهت مجلس یازدهم در کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه فعالیت خود مسئله اصلاح برخی قوانین انتخاباتی را در اولویت قرار داده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت بر عملکرد شوراها در کمیسیون حتما بررسی خواهد شد، ما باید از نگاه کارشناسی و با دعوت از گروه‌های مختلف و سازمان‌های ذیربط به نتیجه برسیم که کدام سازمان نظارت بر شوراها را بر عهده گیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جای یک سازمان به طور ویژه برای نظارت بر عملکرد شوراها خالی است، گفت: البته کمیسیون حل اختلاف وجود دارد اما سطح نظارت باید کلان تر شود به نوعی که امکان ورود حاکمیتی وجود داشته باشد.

صفری ملک میان در ادامه یادآور شد: در حوزه نظارت بر شوراها تعارض منافع پیش می‌آید و از همین جهت آسیب‌هایی وارد کرده است بنابراین ما در تلاشیم تا موضوع نظارت را تقویت کنیم.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر