کد خبر: 111260
A

جایگاه داران سوخت دست به تجمع می زنند/ مشکل بنزین چقدر جدی است؟

روز گذشته جایگاه‌داران سوخت اعلام کردند ۱۲ تیر دست به تجمع مقابل وزارت نفت می‌زنند؛ درخواست آن‌ها، اصلاح حق‌العمل است. دستمزد جایگاه‌داران، فقط ۲۵ درصد افزایش یافته که این مقدار، کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

جایگاه داران سوخت دست به تجمع می زنند/  مشکل بنزین چقدر جدی است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جایگاه‌داران ادعا کردند که ۱۲ تیرماه دست به تجمع مقابل وزارت نفت می‌زنند و خواستار اصلاح حق‌العمل خود می‌شوند. آن‌ها معتقدند کارمزد آنان در شرایطی ثابت مانده که قیمت قطعات مصرفی، سرویس‌های دوره‌ای و هزینه‌های استانداردسازی آنان در این مدت افزایش چشمگیری داشته است.

همایون صالحی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران قبلا درباره افزایش احتمال تجمع، اعتراض و اعتصاب رانندگان توزیع سوخت و جایگاه‌داران هشدار داده بود.

وی اعلام کرده بود: حق‌الزحمه‌ای که به جایگاه‌داران داده می‌شود، بسیار پایین است و بانک مرکزی تورم را بیش از ۴۲ درصد گزارش کرده؛ با این حال، تنها ۲۵ درصد به حقوق این افراد اضافه شده و با این وضعیت تعطیلی ناخواسته پیش می‌آید و احتمال دارد که این صنف هم دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.

البته این هشدارها جدید نیستند و قبلا هم اخطارهایی در همین زمینه داده شده بود؛ مثلا محسن جوهری، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی (CNG) کشور درباره حق‌العمل جایگاه‌داران گفته بود: حق‌العملی که در سال ۹۹ برای جایگاه‌های CNG تصویب شد جوابگوی افزایش هزینه‌ها نبود. افزایش همین حق‌العمل کم در سال گذشته هم، با ۱۱ ماه تاخیر انجام شده است.

پیش از این، ۲۷ فروردین ۹۸ تعدادی از جایگاه‌داران سوخت در اعتراض به پرداخت نشدن کارمزد سال ۹۷ و اجرا نشدن وعده پرداخت حق‌العمل در مقابل وزارت نفت تجمع و اعلام کردند اگر شرکت پخش به خواسته‌های جایگاه‌داران توجه نکند، ظرف سه ماه آینده تمامی‌ جایگاه‌داران سوخت استان تهران در اعتراض به عملکرد وزارت نفت تعطیل می‌شوند.

علیرضا رجب‌پور، معاون بازرگانی داخلی شرکت پخش فراورده‌های نفتی در جواب به آنان گفته بود: جایگاه‌داران انتظار دارند با فروش فرآورده هزینه‌هایشان را جبران کنند؛ در حالی که باید بخشی از درآمدشان با فروش فرآورده باشد و بهتر است به کسب و کارهای دیگری در جایگاه‌ها فکر کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر