کد خبر: 111328
A

با مدیران تکنوکرات‌ احتمالی دولت رئیسی بیشتر آشنا شوید/ زرین گل تکنوکراتی اصولگرا

در کنار چهره های سیاسی معروف، که در انتخابات نقش مهمی در ستاد سید ابراهیم رئیسی برعهده داشتند، برخی از اشخاص با وجود نام آور نبودن در عرصه عمومی، اما چهره های مهم تکنوکرات‌ و متخصص محسوب می‌شوند. افرادی که قطعا در اداره صنعتی و اقتصادی دولت سیزدهم از جایگاه مهمی برخوردار خواهند بود.

با مدیران تکنوکرات‌ احتمالی دولت رئیسی بیشتر آشنا شوید/ زرین گل تکنوکراتی اصولگرا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در کنار چهره های سیاسی معروف، که در انتخابات نقش مهمی در ستاد سید ابراهیم رئیسی برعهده داشتند، برخی از اشخاص با وجود نام آور نبودن در عرصه عمومی، اما چهره های مهم تکنوکرات‌ و متخصص محسوب می‌شوند. افرادی که قطعا در اداره صنعتی و اقتصادی دولت سیزدهم از جایگاه مهمی برخوردار خواهند بود. 

دید بان ایران به مرور به معرفی این افراد اقدام خواهد کرد.

یکی از چهره های تکنوکرات اصولگرا که از سابقه زیادی در حوزه انرژی و نفت برخورداست، مرتضی زرین گل نماینده ادوار گذشته مجلس در دوره های سوم و پنجم از شهرستان های سنندج و بیجار استان کردستان و همچنین رئیس کمیسیون انرژی مجلس پنجم است.

زرین گل در طول دوره ریاست کمیسیون انرژی مجلس، نقش مهمی در آغاز پروژه تأسیسات نفتی عسلویه در همکاری با دولت هفتم داشت، بعدتر  زرین گل در دولت نهم و با تاسیس هلدینگ تاپیکو(نفت و گاز تامین) از زیر مجموعه های هلدینگ شستای سازمان تأمین اجتماعی، مسئولیت اداره این مجموعه بزرگ نفتی را برعهده گرفت، تاپیکو بعد از انتقال مجموعه‌ های پتروشیمی وزارت نفت به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت به سازمان، تبدیل به یکی از بزرگترین مجموعه های نفتی در ایران شد.

زرین گل از اولین مدیرانی بود که با استقرار نوربخش در سازمان تامین اجتماعی، علی رغم مدیریت مناسبش (براساس سود سالیانه احصا شده شرکت های زیر مجموعه تاپیکو) از مدیریت کنار گذاشته شد.

 بعداز آن زنگنه وزیر نفت دولت های اول و دوم روحانی با دعوت از زرین گل از مدیرت و تخصص او در مجموعه نفت و گاز پارس استفاده کرد، در مدت ٨سال گذشته زرین گل به عنوان معاون طرح های تکمیلی عسلویه نقش مهمی در گسترش فازهای متعدد این مجموعه بازی کرده است.

مرتضی زرین گل با وجود وابستگی سیاسی به اصولگرایان، بیشتر به عنوان مدیری تکنوکرات‌ در بین طیف های سیاسی مختلف مطرح است‌.

او در سال ٩۶ هم از اعضای ستاد رئیسی بود، و با توجه به همین مسئله نام او در کنار نام های دیگری مانند رستم قاسمی، مهدی دوستی و ضیغمی به عنوان یکی از گزینه های اصلی تصدی جایگاه وزارت نفت در دولت سیزدهم مطرح شده است.

بنظر میرسد حتی در صورت عدم قرار گرفتن او در جایگاه وزارت نفت، زرین گل نقش مهمی در اداره مجموعه های نفتی در دولت آینده برعهده خواهد داشت، نقشی که برآمده از سابقه مدیریتی او و همچنین اعتماد دولتمردان دولت بعدی به شخص زرین گل خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر