کد خبر: 111367
A

بروز خونریزی روده، قارچ سیاه و سبز عوارض جبران ناپذیر کرونای هندی است

یک بیمارستان خصوصی در هند از شناسایی پنج مورد ابتلا به «سیتومگالوویروس» و بروز عوارضی چون خونریزی روده در میان افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته بودند، خبر داده است. سیتومگالوویروس، ویروسی است که از طریق مایعات بدن مانند بزاق و ادرار به دیگری منتقل می‌شود. اگر این ویروس وارد بدن شود تا آخر عمر باقی می‌ماند. عفونت سیتومگالوویروس اغلب علامتی ندارد و موجب بروز مشکلات سلامت نمی‌شود مگر در دوره بارداری یا زمانی که سیستم ایمنی فرد ضعیف شود.

بروز خونریزی روده، قارچ سیاه و سبز عوارض جبران ناپذیر 
 کرونای هندی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک بیمارستان خصوصی در هند از شناسایی پنج مورد ابتلا به «سیتومگالوویروس» و بروز عوارضی چون خونریزی روده در میان افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته بودند، خبر داده است.

 سیتومگالوویروس، ویروسی است که از طریق مایعات بدن مانند بزاق و ادرار به دیگری منتقل می‌شود. 

 اگر این ویروس وارد بدن شود تا آخر عمر باقی می‌ماند. 

 عفونت سیتومگالوویروس اغلب علامتی ندارد و موجب بروز مشکلات سلامت نمی‌شود مگر در دوره بارداری یا زمانی که سیستم ایمنی فرد ضعیف شود.

بنا بر اعلام این بیمارستان در دهلی، دو نفر از این پنج بیمار که ۳۰ تا ۷۰ ساله بودند، خونریزی شدید داشتند که یکی از آن‌ها بر اثر خونریزی روده‌ای و ناراحتی شدید مرتبط با کووید-۱۹ در ناحیه قفسه سینه جان باخت و یک نفر دیگر هم به عمل جراحی برداشتن بخشی از روده نیاز پیدا کرد. سه نفر باقیمانده نیز با داروهای ضدویروسی درمان شدند.

هیچ‌یک از این پنج نفر قبل از ابتلا به کووید-۱۹ بیماری‌های زمینه‌ای که ایمنی بدنشان را پایین بیاورد نداشتند.

پزشکان می‌گویند: سیتومگالوویروس که عامل مرگ این بیمار بوده معمولا در بدن افراد وجود دارد اما تنها وقتی که ایمنی بدن فرد پس از ابتلا به کووید-۱۹ کاهش می‌یابد، به بیماری تبدیل می‌شود.

سیتومگالوویروس، ویروسی است که از طریق مایعات بدن مانند بزاق و ادرار به دیگری منتقل می‌شود. اگر این ویروس وارد بدن شود تا آخر عمر باقی می‌ماند. عفونت سیتومگالوویروس اغلب علامتی ندارد و موجب بروز مشکلات سلامت نمی‌شود مگر در دوره بارداری یا زمانی که سیستم ایمنی فرد ضعیف شود.

اگر زنی در دوره بارداری عفونت فعال سیتومگالوویروس داشته باشد ممکن است این ویروس را به فرزندش منتقل کند. همچنین برای کسانی که دچار ضعف ایمنی می‌شوند به‌ویژه آن‌ها که جراحی پیوند اعضا شده‌اند، ابتلا به این عفونت می‌تواند موجب مرگ شود.

در همین رابطه دکتر آنیل آرورا، مدیر بخش بیماری‌های کبد و پانکراس در بیمارستان فوق گفته است: تمامی بهبودیافتگان از کووید-۱۹ در صورتی که درد شکمی دارند یا در مدفوع خود خون دیده‌اند، باید فورا به بیمارستان مراجعه کنند.

به گزارش ایندیپندنت، او گفت که قارچ سیاه، قارچ سفید و سیتومگالوویروس، عفونت‌هایی فرصت‌طلب‌اند و به دنبال افرادی با ایمنی پایین می‌گردند. سیتومگالوویروس قبلا در بیماران مبتلا به سرطان یا  اچ‌آی‌وی که ایمنی بدنشان ضعیف است، دیده شده بود. نخستین مورد شناخته شده از عفونت «قارچ سبز» نیز در اواسط ماه ژوئن در هند در فردی به ثبت رسید که پس از بهبود از کووید-۱۹ به آن مبتلا شده بود. پزشکان گفتند که او به خونریزی بینی و تب شدید دچار شده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر