کد خبر: 111419
A
سیدعلی مجتهدزاده نوشت:

رئیسی؛ اول حقوق شهروندی منتقدان را تضمین کند بعد از آنها نظر بخواهد

اینکه از منتقد و مخالف بخواهیم دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای اداره بهتر امور کشور مطرح کنند اما همزمان حقوق آنها تضمین نشود یا نقض گردد، یک تناقض است.

رئیسی؛ اول حقوق شهروندی منتقدان را تضمین کند بعد از آنها نظر بخواهد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدعلی مجتهدزاده نوشت: چند روز قبل در تماسی از دفتر آقای رئیسی، رئیس جمهوری منتخب با بنده خواسته شد تا نظراتم را به ایشان منتقل کنم. این درخواست مثبت و امیدوارکننده در روزهای اخیر از بسیاری از منتقدان و صاحبنظران و حتی مخالفان سیاسی ایشان شده. امروز در یادداستی برای روزنامه «اعتماد» به همین بحث  پرداختم و تاکید کردم «گرفتن نظرات و دیدگاه‌های منتقدان و مخالفان سیاسی کار بسیار پسندیده و خوبی است اما لازم است قبل از آن یک اتفاق مهم‌تر صورت بگیرد و آن هم تضمین حقوق حقه و اساسی این افراد است.» الان در شرایطی هستیم که اساسی‌ترین حقوق برخی از همین منتقدین و مخالفان به شکل آشکار نقض می‌شود. 

اینکه از منتقد و مخالف بخواهیم دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای اداره بهتر امور کشور مطرح کنند اما همزمان حقوق آنها تضمین نشود یا نقض گردد، یک تناقض است. آن هم در شرایطی که عمده این منتقدان را باید در جرگه ایران‌دوستان و وطن‌پرستان واقعی دانست. بنابراین لازم است اول کاری برای تضمین حقوق شهروندی منتقدان و آحاد جامعه صورت بگیرد و بعد از آن سراغ گرفتن نظرات آنها برویم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر