کد خبر: 111425
A

سخنگوی ستاد ملی کرونا: گونه دلتای ویروس کرونا کل کشور را در بر گرفته است

رئیسی درباره وضعیت تهران و سیستان و بلوچستان گفت: «۱۰ شهر استان تهران یعنی اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک درگیر شده است. همچنین ۱۰ شهر استان سیستان و بلوچستان درگیر است که تقریبا سراسر استان می‌شود.»

سخنگوی ستاد ملی کرونا: گونه دلتای ویروس کرونا کل کشور را در بر گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تصریح کرد که گونه دلتا ویروس کرونا در کل کشور پیدا شده است. وی افزود: «با توجه به اینکه قدرت سرایت این ویروس بسیار بالاست، می‌تواند میزان همه‌گیری، بستری و ابتلا را بیشتر کند.»

وی با ارائه آماری اعلام کرد که در حال حاضر ۹۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۳ شهر نارنجی و ۱۷۳ شهر هم زرد است.

وی درباره وضعیت تهران و سیستان و بلوچستان گفت: «۱۰ شهر استان تهران یعنی اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک درگیر شده است. همچنین ۱۰ شهر استان سیستان و بلوچستان درگیر است که تقریبا سراسر استان می‌شود.»

آقای رئیسی ابراز امیدواری کرد که طی این هفته و بویژه هفته آینده سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران تاکید کرد که قریب به ۳۰۰ هزار دز واکسن داخلی برکت به دستمان رسیده که توزیع شده است و امید داریم در هفته‌های آینده میزان واکسن‌های تولید داخل و خارجی افزایش یابد و سرعت واکسیناسیون قابل قبول باشد.

وی افزود: « تا کنون حدود ۷ میلیون دُز واکسن توزیع کردیم که حدود ۲ میلیون نفر هر دو دُز و حدود ۴ میلیون نفر هم دُز اول را دریافت کردند که در زمان نوبت دُز دوم را هم دریافت خواهند کرد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر