کد خبر: 111430
A

درخواست فعالان محیط زیست؛ ساخت تله‌کابین در جنگل ناهارخوران متوقف شود

هزاران نفر از دوستداران محیط زیست خواستار منع ساخت تله‌کابین در جنگل ناهارخوران استان گلستان شدند.

درخواست فعالان محیط زیست؛ ساخت تله‌کابین در جنگل ناهارخوران متوقف شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هزاران نفر از دوستداران محیط زیست با راه‌اندازی کارزاری از رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و رئیس سازمان جنگل‌ها خواسته‌اند مانع ساخت تله‌کابین در جنگل ناهارخوران شوند.

پیشتر پروژه ساخت این تله‌کابین با مخالفت نهادهای محیط زیستی به تصمیم شورای عالی شهرسازی احاله شده بود که نهایت چند روز پیش مورد موافقت این شورا قرار گرفت.

موافقان این طرح معتقدند اجرای پروژه تله‌کابین جنگل ناهارخوران فرصتی مناسب برای افزایش ظرفیت گردشگری استان گلستان محسوب می‌شود اما مخالفان می‌گویند با انجام این طرح و تعریض جاده دسترسی برای حمل تجهیزات و دکل‌ها صدها درخت ارزشمند ممرز و بلوط قطع خواهند شد.

حالا با تصویب ساخت این پروژه در شورای عالی شهرسازی فعالان محیط زیست با راه‌اندازی کارزاری که تا امروز بیش از ۶ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند خواستار توقف این طرح شده‌اند.

امضاءکنندگان این کارزار، از شما درخواست دارند جهت حفظ این جنگل هیرکانی در طرح مذکور بازنگری کرده و لغو احداث تله‌کابین را پیگیری فرمائید.

جنگل هیرکانی از ارزشمندترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شوند و متعلق به دوران سوم زمین‌شناسی با قدمت بیش از ۵۰ میلیون سال است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر