کد خبر: 111469
A

نماینده مجلس: روحانی درک درستی از جایگاه «ریاست جمهوری» نداشت

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور کشور، در روزهای پایانیِ عملکرد خود اظهار نظر کند که اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد و چه‌ها که نمی شد، یعنی احتمالا از ابتدای مسئولیتش متوجه این نبرد تاریخی نبوده است.

نماینده مجلس: روحانی درک درستی از جایگاه «ریاست جمهوری» نداشت

به گزارش دیده بان ایران؛ روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ۴۲ سال است که با ما بر سر آرمان‌های حق‌مان در نبرد و ستیز هستند.

وی با بیان اینکه دشمن هیچگاه در این ۴۲ سال تحمل کشوری مستقل را نداشته است، افزود: آغاز جنگ در این ۴۲ سال از جانب دشمن بوده، زمانی این جنگ عیان به صورت نظامی بود که بر ما تحمیل شد. بعد از آن هم در مقاطع مختلف شکل‌های متفاوتی به خود گرفت از جمله در یک دهه گذشته جنس جنگ، جنگ اقتصادی بود.

نجابت ادامه داد: اینکه رئیس جمهور کشور، در روزهای پایانیِ عملکرد خود اظهار نظر کند که اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد و چه‌ها که نمی شد، یعنی احتمالا ایشان از ابتدای مسئولیتش متوجه این نبرد تاریخی نبوده و به نوعی بدون آمادگی و درک درست از شرایط کشور و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مردم ایران برای مقابله با دشمنان در این جنگ اقتصادی پای به جایگاه مهم ریاست جمهوری گذاشته بوده است.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده نبرد اقتصادی نباید از چرایی دشمنی دشمن بگویید بلکه اگر شجاعت و درایت وجود داشت اتفاقاً در همین شرایط جنگ اقتصادی و با وجود کرونا می‌توانست کشور را در یک جهش اقتصادی قوی قرار دهد. به تعبیر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی آن فرصتی که در بحران‌ها هست در خود فرصت‌‌ها نیست.

وی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور از همان ابتدا که گفت باید با کدخدا بست نگاهش به دستان همین دشمنی بود که بر علیه ما جنگ اقتصادی راه انداخت، روز اولی که گفت چرا چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد ولی چرخه اقتصاد نمی‌چرخد، یعنی اساساً ادراکی نسبت به اینکه جمهوری اسلامی در میانه کارزاری است که ابعاد اقتصادی دارد نداشته و اکنون برای اینکه نخواهد پاسخگوی عملکرد خود بعد از ۸ سال باشد، در روزهای پایانی مسئولیت خود اینگونه اظهارنظر می‌کند که نوعی فرار رو به جلو است و بیشتر یک مسئولیت ناپذیری از جانب کسی است که به نظر می‌رسد نوع مدیریت ایشان از مهمترین عوامل موثر وضعیت نامطلوب امروز است.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد:جنگ اقتصادی کماکان ادامه دارد و کسی می تواند به مردم خدمت کند که ادراک درستی از وضعیت جنگی کشور داشته باشد؛ اتاق جنگ دشمن در وزارت خزانه‌داری آن است لذا باید محوریت موضوعات اقتصادی در این جنگ نمایش داده شود تا عملیات جنگ اقتصادی به مدیریت و فرماندهی رئیس‌جمهور اداره شود./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر